۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۵۷
کد خبر: 83226005
T T
۰ نفر

2 مركز بخش در راز و جرگلان به شهر ارتقا يافت

۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۵۷
کد خبر: 83226005
2 مركز بخش در راز و جرگلان به شهر ارتقا يافت

بجنورد- ايرنا- رئيس مجمع نمايندگان مردم خراسان شمالي در مجلس شوراي اسلامي گفت: با تصويب هيات وزيران، مراكز بخش هاي جرگلان و غلامان در شهرستان مرزي راز و جرگلان، به شهر ارتقا يافت.

علي قرباني روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: با مصوبه هيات وزيران، روستاي غلامان، مركز بخش غلامان و روستاي يكه سعود، مركز بخش جرگلان به شهر ارتقا يافته اند.
نماينده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شوراي اسلامي افزود: در تعاريف و ضوابط تقسيمات كشوري، مراكز بخش ها با هر تعداد جمعيت قابليت ارتقا به شهر دارند و نقاط روستايي با بيش از سه هزار و 500 نفر هم بايد به شهر ارتقا يابند.
وي خاطرنشان كرد: 6 سال از تاسيس بخش جرگلان و بخش غلامان سپري شده است و قوانين هم شرايط ارتقاي مراكز اين بخش ها از روستا به شهر را فراهم كرده بود اما تقسيمات كشوري در وزارت كشور و دولت، در برهه اي از زمان متوقف شده بود.
وي گفت: قول هاي مساعد براي ارتقاي مراكز بخش هاي جرگلان و غلامان به شهر از سال گذشته داده شد و اين امر روز گذشته در هيات وزيران به تصويب رسيد.
رئيس مجمع نمايندگان مردم خراسان شمالي در مجلس شوراي اسلامي گفت: ايجاد يك شهرستان و سه يخش جديد در استان توسط استانداري به وزارت كشور پيشنهاد شده است كه در حال بررسي است.
بر اساس اين گزارش بخش غلامان 12 هزار نفر و بخش جرگلان 25 هزار نفر جمعيت دارد.
خراسان شمالي در تقسيمات جغرافيايي هشت شهرستان و 19 بخش دارد.
شهرستان مرزي راز و جرگلان، حدود 60 هزار نفر جمعيت دارد و در 120 كيلومتري شمال غرب بجنورد مركز خراسان شمالي واقع است كه بخش عمده ساكنان آن را تركمن هاي اهل سنت تشكيل مي دهد.
7185/ 6042