۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۵۴
کد خبر: 83227824
T T
۰ نفر

حامد امیری؛ اراده ای به وسعت مردان آهنین

۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۵۴
کد خبر: 83227824
حامد امیری؛ اراده ای به وسعت مردان آهنین

تهران – ایرنا - كمتر از 2 دهه از تصمیم نوجوان لرستانی برای حضور در جمع مردان آهنین می گذرد جایی كه آن زمان تلویزیون در ساعات پایانی شب های نوروزی برنامه ای با نام «مردان آهنین» كلید زد و در كمترین زمان به یكی از برنامه های محبوب رسانه ایران و جوانان تبدیل شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، او در رویای خود روزهایی را تصور می كرد كه در آیتم های مختلف با ورزشكارانی مانند مهراب فاطمی، مجتبی ملكی و برادران قرایی رقابت می كند و در نهایت با اعلام تایم آیتم هایش، «فرامرز خودنگاه» داور مسابقات از وی به عنوان ركورد دار ایران و جهان یاد می كند.
برای رسیدن به این رویا از خرم آباد به بروجرد می رفت و تمریناتش را با وسایل خود ساخته ادامه داد و در نهایت پس از چند سال موفق شد جواز حضور در مرحله نهایی این رقابت ها را كسب كند؛ در چند دوره مدعی بود و در چند آیتم نیز ركورددار جهان شد. تمرین برای رقابت در مردان آهنین به كار هرروزه امیری تبدیل شده بود و به صورت روتین مسیر خرم آباد – بروجرد را طی می كرد تا در دوره بعدی این رقابت ها دیگر به عنوان نایب قهرمانی ایران بسنده نكند بلكه با گذر از برادران فاطمی و قرایی قهرمان شود اما مسیری كه او انتخاب كرده بود پر پیچ و خم و سخت مانند كوهستان های زاگرس بود تا جایی كه در یكی از روزهای سخت سفر، فرمان تقدیر بر وفق مرادش نچرخید.
آن روز امیری با سهل انگاری راننده روبه رو از جاده منحرف و قهرمان آهنین ایران ویلچر نشین شد؛ امیدی باقی نمانده بود و وی از آینده مبهم خود اطمینان نداشت. اما همچنان كه در رقابت های آهنین مردان ایران توانسته بود بر آیتم اسكات تعادلی غلبه كند بار دیگر بازگشت به ورزش را در ذهنش تداعی كرد و به اردوهای ورزشی جانبازان و معلولان رفت.
او به ورزش برگشت بدون پاهای قدرتمندی كه چند سال پیش با آن ركورد اسكات تعادلی جهان را شكسته بود. اما دست هایش توانمند بود و به خاطر می آورد كه با كمك این دست ها توانسته در آیتم حمل چمدان ركوردی خارق العاده در سطح جهان خلق كند؛ امیری به ورزش های پرتابی رفت. هر چند او دیگر آن پهلوان آهنین نبود اما حضورش در تمرینات جانبازان و معلولان بهانه ای شد تا وی به زندگی ورزشی بازگردد و دیگر زور زدن او تنها برای یك برنامه تلویزیونی یا چند آیتم جهانی نیست بلكه او می رود تا با كسب مدال های رنگارنگ پرچم ایران را در جهان برافراشته كند.
امیری در امارات شگفتی ساز شد و با هتریك در مدال طلا از هم اكنون بلیت بازی های پارالمپیك 2020 توكیو را به نام خود زد. همچنین وی در بازی های پارلمپیك 2016 ریو عنوان نایب قهرمان پرتاب وزنه در كلاس F54را به دست آورد.
بله هر چند كه بی احتیاطی و خطای انسانی در رانندگی موجب شد یكی از قهرمانان آهنین ایران برای همیشه ویلچر نشین شود اما او هیچگاه از سرنوشتش ننالید بلكه با ابزار ورزش از آینده مبهم پیش رو فرار كرد.
امیری تقدیرش را دوباره ساخت و به دنبال آن است كه مانند بسیاری از جانبازان و معلولان ایرانی چشم به سكوهای نخست جهان و المپیك داشته باشد.
ورزشی**2052**9118**
۰ نفر