۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۳۶
کد خبر: 83228157
T T
۰ نفر

بخش كودك كتابخانه شهيد مدرس قروه راه اندازي شد

۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۳۶
کد خبر: 83228157
بخش كودك كتابخانه شهيد مدرس قروه راه اندازي شد

سنندج - ايرنا - با حضور فرماندار قروه و مديركل نهاد كتابخانه هاي كردستان، بخش كودك كتابخانه شهيد مدرس به منظور ايجاد مكاني براي شكوفايي خلاقيت كودكان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزار ايرنا، فرماندار قروه روز شنبه در مراسم بهره برداري اين بخش از فعاليت هاي انجام شده در كتابخانه هاي شهرستان و كسب موفقيت هاي ملي توسط كتابخانه شهيد مدرس تقدير كرد.
موحد امان اللهي اظهار داشت: از ايجاد فضايي شاد و دلنشين براي كودكان در محيطي فرهنگي در آستانه سال نو استقبال مي كنيم چرا كه ايجاد اين محيط موجب مي شود تا كودكان به سمت كتاب و كتابخواني جذب شوند.
وي با اشاره به كتابخانه در حال احداث قروه افزود: اميدواريم اين كتابخانه سال آينده به بهره برداري برسد تا شهروندان علاقمند به مطالعه بويژه دانش آموزان و دانشجويان و اهل كتاب بتوانند از امكانات اين كتابخانه بهره مند شوند.
امان اللهي اضافه كرد: در كنار كميت و تعداد كتاب هاي قابل استفاده در شهرستان از توجه به كيفيت موضوعات و محتواي كتاب ها نبايد غفلت كرد.
رئيس كتابخانه هاي عمومي قروه هم گفت: بخش كودك كتابخانه با هزينه اي بيش از 100 ميليون ريال آماده شده و حدود سه هزار و 600 جلد كتاب در حوزه كودك و نوجوان دارد.
جواد عباسي افزود: در اين بخش برنامه هايي از جمله قصه گويي، قصه خواني، جمع خواني، شاهنامه خواني، انجام بازي هاي فكري و برگزاري كارگاه آموزشي مادران قصه گو ، برگزار خواهد شد.
وي اظهار داشت: يك هزار و 973 كودك در كتابخانه شهيد مدرس عضويت دارند و مسئول واحد كتابخانه كودك اين مركز به عنوان برگزيده كشوري در جشواره ملي نهاد كتابخانه ها معرفي شده است.
در حاشيه اين افتتاحيه 2 جلد كتاب نوشته زيبا عبدالملكي و حامد عبدالملكي توسط مسئولين رونمايي شد
اين كتاب ها از اولويت هاي پژوهشي آستان قدس رضوي و نهاد كتابخانه هاي كشور هستند و به صورت سراسري نيز توزيع مي شوند.
9937/9102