۱۴ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۵۱
کد خبر: 83232547
T T
۰ نفر
بلوك های پارافینی برای تسهیل پژوهشها در مشهد راه اندازی شد

مشهد- ایرنا- معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشكی مشهد گفت: مخزن 'بلوك های پارافینی بافتی' مورد استفاده در پژوهشها، برای نخستین بار در كشور توسط پژوهشگران این دانشگاه راه اندازی شد.

به گزارش روز سه شنبه دانشگاه علوم پزشكی مشهد، دكتر محسن تفقدی افزود: بلوك های پارافینی بافتی به صورت سیستم ریلی در محل زیست بانك این دانشگاه راه اندازی شده كه این نوع سیستم قفسه بندی بر اساس شكل ساختاری برای استفاده بهینه از فضا و ایجاد امنیت بایگانی نمونه های پژوهشی قابل استفاده است.
وی اظهار داشت: در این سیستم دسترسی كاربر به نمونه های پژوهشی تسهیل شده و یافتن یك نمونه از بین هزاران نمونه ذخیره شده، به آسانی امكان پذیر است.
وی گفت: زیست بانك دانشگاه علوم پزشكی مشهد با داشتن ظرفیت و امكانات لازم برای ذخیره سازی نمونه ها به اشكال گوناگون و در دماهای مختلف، این امكان را برای محققین فراهم كرده است تا با كمترین هزینه و بالاترین كیفیت و پشتیبانی، نمونه های حاصل از پژوهش های خود را با اطمینان ذخیره سازی كنند.
تفقدی افزود: تأسیس زیست بانك ها دسترسی به نمونه های بیولوژیك را تسهیل می سازد و با وجود زیست بانك می توان تعداد بسیاری از نمونه ها را یكجا گردآوری نمود و نمونه را با دیگران به اشتراك گذاشت و آزمایش های متعدد بر روی آن انجام داد یا یك آزمایش را چندین بار تكرار نمود.
معاون پژوهشی دانشگاه علوم زپشكی مشهد ادامه داد: بدین ترتیب مرحله جمع آوری نمونه ها كه یكی از دشوارترین مراحل انجام طرح های تحقیقاتی است، كنار گذاشته شده و پروژه های تحقیقاتی با سهولت بیشتری به انجام می رسد.
دانشگاه علوم پزشكی مشهد با بیش از 9 هزار دانشجو و 23 هزار كارمند بهداشتی و درمانی هم اكنون به عنوان قطب پزشكی شمال شرق كشور مطرح است.
3027 / 6053