۱۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۲۰
کد خبر: 83234854
T T
۰ نفر
يك هزار و 933 ميليارد تومان اعتبار به گيلان اختصاص يافت

رشت - ايرنا - رئيس سازمان برنامه و بودجه از اختصاص يك هزار و 933 ميليارد تومان اعتبار براي 67 طرح و پروژه گيلان در جريان سفر رئيس جمهوري به اين استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در جلسه شوراي اداري گيلان كه با حضور رئيس جمهوري در رشت برگزار شد، با اشاره به سفر قبلي دولت به استان و اعتبارات اختصاص يافته افزود: براساس گزارش مكتوب و رسمي سازمان برنامه و بودجه، طي سال هاي 92 تا 95 ، دو هزار و 296 ميليارد تومان اعتبار براي گيلان و در خصوص طرح هاي عمراني و تملك دارايي هاي سرمايه اي اختصاص يافته است.
وي يادآور شد: از سال 88 تا 91 ، بالغ بر يك هزار و 33 ميليارد تومان اعتبار داده شده بود كه يك و هفت دهم برابر در دولت يازدهم نسبت به چهار سال قبل از آن، به گيلان اختصاص يافته ضمن آنكه فقط در سال هاي 96 و 97 يك هزار و 328 ميليارد تومان در قالب اعتبارات عمراني ملي و استاني به گيلان اختصاص يافته است.
وي خاطرنشان كرد: يك هزار و 350 ميليارد تومان اعتبار فقط براي راه آهن گيلان طي دو سال اخير پرداخت شده است.
نوبخت با توضيح گزارش مقايسه اي استان از لحاظ اعتبارات، به جايگاه گيلان از لحاظ دريافت اعتبارات ملي و استاني اشاره و اضافه كرد: گيلان از لحاظ اعتبارات عمراني ملي در جايگاه ششم و در طرح هاي استاني بعد از هفت استان كشور، در جايگاه هشتم قرار گرفته است.
وي با تاكيد بر ضرورت بهره گيري از بخش خصوصي براي طرح هاي عمراني گفت: احداث بيمارستان هزار تختخوابي اكنون در توان دولت نيست و لازم است از توان بخش خصوصي استفاده شود.
معاون رئيس جمهوري در توضيح اعتبارات اختصاص يافته مصوب در سفر رئيس جمهوري به گيلان اظهارداشت: در حوزه آموزش و پرورش 106 ميليارد تومان، در بخش فرهنگ و گردشگري 44 ميليارد تومان، ورزش 62 ميليارد تومان، بهداشت و درمان 40 ميليارد تومان، حمل و نقل 188 ميليارد تومان، كشاورزي 550 ميليارد تومان، منابع آب 241 ميليارد تومان و در حوزه انرژي يكصد ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
وي همچنين افزود: براي 11 پروژه ديگر در گيلان 602 ميليارد تومان اعتبار لحاظ شده است.
نوبخت همچنين به حضور وزير اقتصاد جمهوري آذربايجان در مراسم افتتاح راه آهن قزوين - رشت اشاره و خاطرنشان كرد: اين حضور به معناي همكاري آن كشور است و براي ما ادامه خط ريلي به سمت انزلي و آستارا اهميت دارد و در مجموع براي آن، بيش از 12 هزار ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
به گزارش ايرنا رئيس جمهوري و شماري از اعضاي هيأت دولت از روز گذشته (چهارشنبه) به گيلان آمده اند. راه آهن قزوين - رشت عصر ديروز با حضور حجت الاسلام روحاني افتتاح شد. همچنين شامگاه چهارشنبه با دستور رئيس جمهوري و به صورت ويدئو كنفرانس، 61 طرح و پروژه زيربنايي و اقتصادي در استان افتتاح و يا عمليات اجرايي آنها آغاز شد.
7296/2007