۱۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۳۰
کد خبر: 83235700
T T
۰ نفر
رعايت اصل عدالت در صدر برنامه ريزي مسوولان قرار گيرد

اروميه - ايرنا - نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه با اشاره به اينكه عدالت از اساسي ترين اركان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است، گفت: عدالت محور اصلي بعثت انبياي الهي است و رعايت اين اصل در ايران بايد روز به روز بيشتر در برنامه ريزي ها اعمال شود.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام والمسلمين سيدمهدي قريشي در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته اروميه با اشاره به اينكه در بيانيه گام دوم رهبر معظم انقلاب نيز فسادستيزي و توجه به عدالت مورد تاكيد قرار گرفته است، افزود: در كشور ما خدمات رساني در تمام نقاط كشور بر محور عدالت استوار بوده و اين از بركات انقلاب اسلامي است.
وي ادامه داد: اقدامات مهمي در راستاي محروميت زدايي، آباداني و عدالت محوري در ايران اسلامي انجام گرفته ولي هنوز راضي كننده نيست و همچنان بايد ادامه يابد.
وي اظهار داشت: همانطور كه مقام معظم رهبري فرمودند بايد مسوولان سه قوه بر محروميت زدايي و جلوگيري از فساد توجه ويژه داشته باشند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي بيان كرد: مردم از مسوولان انتظار دارند عادلانه رفتار كنند و اجازه ندهند كه فشارهاي اقتصادي به مردم و جامعه فشار وارد كند.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي ادامه داد: بايد به اين امر توجه كنيم كه طهارت اقتصادي عامل مشروعيت تمامي مسوولان است و بايد از حرص و طمع نسبت به مال و اموال پرهيز شود.
وي با اشاره به انتخاب رييس جديد قوه قضائيه اظهار اميدواري كرد كه با اين انتخاب تحول اساسي را در اين قوه شاهد باشيم.
وي همچنين با تبريك فرارسيدن ماه رجب ادامه داد: استغفار در ماه رجب بسيار مورد تاكيد است و در شب هاي اين ماه مبارك، درهاي مغفرت الهي بر روي بندگان باز مي شود.
امام جمعه اروميه اضافه كرد: بايد از اين فرصت استفاده كرد و به استغفار و شب زنده داري در اين ماه پربركت پرداخت.
وي با اشاره به فرارسيدن سال جديد بيان كرد: بايد تلاش كنيم وضعيت زندگي خود را در سال جديد تغيير دهيم تا جامعه نيز تحت تاثير اين امر قرار گيرد زيرا خداوند اوضاع هيچ قومي را تغيير نمي دهد جز اينكه خود آن قوم نيز تلاش كنند.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي با اشاره به اينكه مردم بازديد از اماكن تاريخي داخلي را در اولويت قرار دهند، بيان كرد: در سفر هاي نوروزي به جاي سفر به كشورهاي اروپايي از اماكن ديدني داخلي بازديد كنيم.
به گزارش ايرنا نماز جمعه اين هفته اروميه به امامت حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي قريشي و با حضور پرشور مردم در مصلاي امام خميني (ره) اين شهرستان برگزار شد.
9918/2093