به گزارش خبرنگار ايرنا، حيدر اسكندرپور يكشنبه در آيين اتمام فاز نخست حفاري مكانيزه و شروع فاز دوم حفاري مكانيزه (TBM) خط 2 قطارشهري شيراز افزود:اقدامات يك سال اخير مجموعه مديريت شهري همچون افتتاح پيش از موعد مقرر ايستگاه مترو امام حسين (ع) و تقاطع سه سطحي شهداي كُشن نشان داد كه با تلاش مضاعف، برنامه ريزي دقيق و اولويت بندي مي توان بهره برداري و تكميل پروژه هاي عظيم شهري را سرعت بخشيد.
شهردار شيراز با بيان اينكه پيش بيني مديران سازمان حمل و نقل ريلي و پيمانكار مربوط حاكي از اتمام حفاري خط 2 قطار شهري شيراز در 18 ماه آينده است، از مديران قطار شهري شيراز خواست فرآيند پايان حفاري مكانيزه خط 2 قطارشهري را به كمتر از زمان برنامه ريزي شده كاهش دهند.
اسكندرپور گفت: تكميل خط يك قطارشهري شيراز 17 سال به طول انجاميد، تلاش داريم با افتتاح ايستگاه وكيل در هفته دولت سال 98، خط يك قطارشهري شيراز به صورت كامل به بهره برداري برسد.
به گزارش ايرنا،خط دو قطار شهري شيراز به طول 15 كيلومتر از شهرك ميانرود آغاز مي شود و تا كلبه سعدي ادامه دارد و به گفته مسئولان شهرداري شيراز حفاري اين خط از شهرك ميانرود تا ايستگاه آزادي واقع در ميدان آزادي(فلكه گاز) با استفاده از دستگاه حفار مكانيزه TBM انجام و از ايستگاه آزادي تا ايستگاه سعدي به دليل جنس زمين به صورت سنتي انجام خواهد شد.
حفاري هفت هزار و 300 متر از خط دو مترو شيراز از شهرك ميانرود تا ايستگاه رحمت به صورت مكانيزه انجام شده است و سه هزار و 500 متر حفاري ديگر براي رسيدن به ايستگاه ميدان امام حسين (ع) بايد انجام شود.
ايستگاه ميدان امام حسين (ع) محل تقاطع خط يك و دو قطار شهري شيراز است كه در دهه فجر سال جاري ايستگاه خط يك آن به بهره برداري رسيد.
هم اكنون هزينه هر متر طول حفاري مكانيزه تونل هاي قطار شهري مبلغي معادل 35 ميليون تومان است.
9873 / 1876
شيراز-ايرنا- حفاري مكانيزه فاز نخست خط دوم قطارشهري شيراز پايان يافت كه شهردارشيراز اعلام كرد: تلاش داريم اين خط مترو ظرف سه سال آينده به بهره برداري برسد.