۲۰ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۰۳
کد خبر: 83239700
T T
۰ نفر

برنامه هاي بزرگداشت روز شهدا در استان يزد اعلام شد

۲۰ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۰۳
کد خبر: 83239700
برنامه هاي بزرگداشت روز شهدا در استان يزد اعلام شد

يزد - ايرنا - مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران يزد گفت: به مناسبت بزرگداشت 22 اسفندماه (روز شهدا)، افزون بر 50 برنامه شاخص با همكاري خانواده شهدا و دستگاه هاي اجرايي در استان برگزار مي شود.

به گزارش ايرنا، احمد ابراهيمي روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برگزاري شوراي فرهنگ ايثار و شهادت، تجليل از نخبگان، ديدار با مسئولان، برگزاري مسابقات فرهنگي و ورزشي و غبارروبي و عطر افشاني گلزار شهدا اهم برنامه هاست.
وي ادامه داد: بررسي مسائل و مشكلات جامعه هدف با حضور مسئولان، غرس نهال به ياد شهدا، برگزاري آئين هاي ويژه در شهرستان ها و چند همايش فرهنگي با همكاري تشكل ها برگزار مي شود.
اين مسئول به اهميت ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه با انجام فعاليت هاي فرهنگي، هنري و رسانه اي اشاره كرد و مهمترين ماموريت اين نهاد را توجه به برنامه هاي فرهنگي و گسترش فرهنگ ايثار ذكر كرد.
ابراهيمي خاطر نشان كرد: اجراي طرح سپاس و سركشي به خانواده شهدا و ايثارگران با حضور مسئولان به صورت منظم جزو افتخاراتي است كه در استان برگزار مي شود.
وي خاطر نشان كرد: امسال در قالب طرح سپاس افزون بر هفت هزار سركشي و ديدار با خانواده معزز شهدا انجام شده كه در كشور، يزد يك الگو براي ساير استان ها محسوب مي شود.
مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران يزد همچنين به كسب رتبه برتر اين اداره كل در ميان تمام استان ها در سال 1396 اشاره كرد كه نتيجه فعاليت هاي فرهنگي و ارزشي با همكاري مردم و رسانه هاي گروهي است.
ابراهيمي يكي از ماموريت هاي مهم اين نهاد را، ساماندهي گلزارهاي شهدا ذكر كرد و گفت: از 237 گلزار استان تاكنون 231 مورد با بودجه هاي دولتي و همكاري خيران و همراهي خانواده شهدا ساماندهي شده است.
وي افزود: همكاري در ايجاد و فعاليت تشكل‌ها و انجمن‌هاي مخصوص جامعه هدف در بخش هاي مختلف از ديگر برنامه هاي خوبي است كه انجام شده و نتايج مناسبي در ترويج فرهنگ شهادت به همراه داشته است.
اين مسئول بيان داست: جمع‌آوري، حفظ و نشر آثار شهدا و ايثارگران در قالب 185 هزار فايل و سه هزار و 827 پرونده فرهنگي از ديگر اقدام هاي مهمي است كه در استان اجرايي شده است.
ابراهيمي به رونمايي نرم افزار چند رسانه‌اي شهيد محراب حضرت آيت الله شهيد صدوقي(ره) و همچنين نرم افزار جامع شهداي استان اشاره كرد كه نقش مهمي در ترويج فرهنگ شهادت دارد.

**10 هزار فرزند شهدا و ايثارگران در 33 مدرسه تحصيل مي كنند
معاون فرهنگي و امور اجتماعي بنياد شهيد و امور ايثارگران يزد گفت: از برنامه هاي مهم فرهنگي و آموزشي مورد تاكيد اين نهاد، رسيدگي به مسائل فرزندان شاهد است كه هم اكنون 10 هزار نفر در 33 مدرسه مشغول تحصيل هستند.
محمدحسن فاضلي افزود: سه هزار دانشجوي دختر و پسر شاهد و ايثارگر زير پوشش در رشته هاي مختلف در كشور مشغول تحصيل هستند و جزو نخبگان محسوب مي شوند.
اين مسئول اظهار داشت: ترويج فرهنگ شهادت با بهره گيري از فضاي مجازي، رسانه هاي گروهي و همكاري دستگاه هاي اجرايي جزو ماموريت هاي اصلي بنياد شهيد و امورايثارگران است.
فاضلي خاطر نشان كرد: براي مقابله با تهديد نرم دشمنان عليه انقلاب اسلامي بايد يك همكاري جدي بين بخشي براي گسترش و انتقال فرهنگ شهادت در جامعه ايجاد شود.

**خدمت به جامعه ايثارگري، يك عمل انقلابي است
معاون تعاون و امور اجتماعي بنياد شهيد و امور ايثارگران يزد گفت: خدمت به جامعه ايثارگران و خانواده شهدا يك كار انقلابي و وظيفه ديني و ملي است و همه بايد مشاركت كنند.
حجت الاسلام محمدعلي صدرالساداتي افزود: اموري كه بنياد شهيد در قبال خانواده شهدا انجام مي دهد در برابر خدمتي كه آنها براي نظام و انقلاب اسلامي انجام داده اند بسيار ناچيز است.
وي تصريح كرد: خانواده شهدا تمام هستي خود را فداي انقلاب و نظام اسلامي فدا كرده است و بايد نه تنها بنياد شهيد كه همه مردم و مسئولان براي اداي دين و خدمت به ايثارگران فداكاري كنند.

**خانواده ايثارگران زير پوشش طرح پايش سلامت هستند
معاون درمان و سلامت بنياد شهيد يزد گفت: تمام خانواده شهدا و جامعه بزرگ ايثارگري زير پوشش طرح پايش سلامت هستند و خدمات مورد نياز به آنها ارائه مي شود.
سيروس آقا بزرگي افزود: هم اكنون حدود 35 هزار نفر از جامعه ايثارگري استان از خدمات بيمه استفاده مي كنند و هزار و 600 والدين شهدا نيز از حق پرستاري برخوردارند.
22 اسفند به مناسبت سالروز تاسيس بنياد شهيد و امور ايثارگران در سال 1358 به عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاري شده است.
استان يزد سه هزار و 850 شهيد تقديم انقلاب اسلامي كرده است.
7536/ 6197