۲۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۹:۴۴
کد خبر: 83241369
T T
۰ نفر
پرونده هاي قاچاق مختومه در تعزيرات گناباد 103 درصد افزايش يافت

گناباد- ايرنا- معاون فرماندار گناباد گفت: ميزان پرونده هاي قاچاق رسيدگي و مختومه شده در تعزيرات حكومتي اين شهرستان از ابتداي امسال تاكنون نسبت به سال قبل 103 درصد افزايش يافت.

محمد علي جعفري روز سه شنبه در جلسه كميسيون مبارزه با قاچاق كالاي گناباد افزود: 109 پرونده قاچاق كالا در اين مدت در تعزيرات حكومتي شهرستان مطرح شد كه با احتساب پرونده هاي سال قبل ، 113 پرونده مختومه شد.
وي با اشاره به افزايش 17 درصدي پرونده هاي قاچاق سوخت در تعزيرات حكومتي گناباد نسبت به سال 1396، ارزش سوخت مكشوفه طي سال كنوني را افزون بر چهار ميليارد و 300 ميليون ريال ذكر كرد و گفت: اين ميزان در مقايسه با سال قبل 800 ميليون ريال افزايش نشان مي دهد.
معاون فرماندار گناباد با اشاره به عفو متخلفان 11 پرونده قاچاق رسيدگي شده در تعزيرات حكومتي گناباد از ابتداي امسال تاكنون گفت: اين پرونده ها مربوط به تخلفات عرضه كالاي قاچاق در واحدهاي صنفي بود و هيچ كدام از پرونده هاي قاچاق سوخت مشمول بخشش قرار نگرفت.
جعفري افزود: با توجه به تفاوت قيمت آرد گناباد با شهرستانهاي همجوار در استان خراسان جنوبي و از طرفي بالا بودن مصرف آرد در اين شهرستان عرضه خارج از شبكه آرد از اين مناطق به گناباد افزايش يافته است.
وي ادامه داد: اين آرد بيشتر مربوط به نانوايي هايي است كه به صورت خانگي در شهرستانهاي همجوار اقدام به پخت نان مي كنند و آرد يارانه اي را در بازار آزاد به فروش مي رسانند.
رئيس ناحيه پخش فرآورده هاي نفتي گناباد و بجستان نيز در اين جلسه گفت: ميزان عرضه روزانه سوخت در اين دو شهرستان از ابتداي امسال تاكنون 130 هزار ليتر بود كه نسبت به سال گذشته 12 درصد افزايش يافت.
علي رضايي با اشاره به عرضه روزانه 200 هزار ليتر نفت گاز در اين دو شهرستانها طي مدت ياد شده افزود: با توجه به ذخائر موجود نفت گاز در تامين اين سوخت با كمبود شديد و مشكل مواجه هستيم.
وي ادامه داد: با توجه به خدمات دولت تدبير و اميد در گازرساني به مناطق شهري و روستايي، عرضه روزانه نفت سفيد در گناباد و بجستان طي سال 1397 نسبت به سال قبل 23 درصد كاهش يافت و هم اكنون روزانه 15 هزار ليتر نفت سفيد در اين مناطق مصرف مي شود.
رئيس ناحيه پخش فرآورده هاي نفتي گناباد و بجستان گفت: مصرف روزانه سوخت در مرغداريهاي گناباد و بجستان طي امسال 19 درصد افزايش و مصرف نفت كوره 18 درصد كاهش يافته است.
رضايي افزود: در اين دو شهرستان مصرف روزانه گاز مايع طي اين مدت 3.5 درصد نسبت به سال گذشته كاهش يافت و هم اكنون 3.5 تن گاز مايع در اين شهرستانها مصرف مي شود كه بيشتر خارج از مصرف اصلي و براي تامين سوخت خودروهاي دو گانه سوز مورد استفاده قرار مي گيرد.
حميد رضا كبداني رئيس اداره غله و خدمات بازرگاني گناباد هم گفت: 168 تن آرد آزاد و 530 تن آرد يارانه اي ماهانه در نقاط شهري و روستايي اين شهرستان عرضه مي شود و اين شهرستان مشكلي براي تامين آرد به خصوص در تعطيلات نوزوزي ندارد.
رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد نيز گفت: پنج هزار مورد بازديد از واحدهاي صنفي اين شهرستان از ابتداي امسال تاكنون انجام شد كه منتهي به تنظيم 237 فرم تخلف به مبلغ يك ميليارد و 937 ميليون ريال و ارسال آنها به مراجع قضايي شد.
هادي ايزدي گفت: از اين بازديدها 575 مورد مربوط به عرضه قاچاق كالا بود كه در نتيجه 28 فرم تخلف به مبلغ 135 ميليون ريال تنظيم و به تعزيرات ارسال شد و بيشترين كالاهاي قاچاق كشف شده را سيگار، لوزام آرايشي و بهداشتي و لوازم خانگي تشكيل مي دهد.
شهرستان گناباد در 287 كيلومتري جنوب مشهد واقع است.
1922/2095