متخلفان اقتصادی گناباد به بیش از ۷۸ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شده‌اند+فیلم

گناباد-ایرنا- رییس تعزیرات حکومتی گناباد گفت: متخلفان اقتصادی این شهرستان از ابتدای سال در مجموع به بیش از ۷۸ میلیارد و ۷۴ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده اند.

محمد رضا عرب روز پنجشنبه در نشست کمیته مشترک تنظیم بازار و قرارگاه امنیت غذایی گناباد افزود: از این میزان ۶۱ میلیارد و ۴۲۴ میلیون ریال محکومیت در زمینه قاچاق کالا و بقیه آن در بخش توزیع کالا و خدمات بوده است.

وی ادامه داد: در این ارتباط ۸۵۰ پرونده در زمینه های گران‌فروشی، کم فروشی ، درج نکردن قیمت کالا ئ قاچاق کالا تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفت.

رییس تعزیرات حکومتی گناباد گفت: رسیدگی به پرونده های مربوط به تخلفات اقتصادی در این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۰۳ درصد افزایش یافته است.

عرب با اشاره به عزم جدی دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان اقتصادی در بخشهای تامین و عرضه کالا و خدمات و قاچاق کالا افزود: میزان جرایم و محکومیتهای صنوف طی سال جاری پنج برابر نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده و یا تشدید شده است.

فرماندار گناباد هم ضمن تاکید بر افزایش نظارتهای مسوولان و دست اندرکاران ذیربط بر عرضه کالاها و خدمات و برخورد قاطع و بدون اغماض با متخلفان اقتصادی و از جمله گران فروشی تصریح کرد: باید برای افزایش بازدارندگی در کنار اقدامات نظارتی، واحدهای صنفی متخلف مهر و موم شوند.

رضا نصیری همچنین بهره گیری از ظرفیت بسیج و حراستهای دستگاههای اجرایی برای افزایش نظارتها بر عرضه کالا و فعالیت واحدهای صنفی در بخشهای مختلف را خواستار شد.

وی اضافه کرد: اصناف بعد از انقلاب در عرصه های مختلف اعم از سیل، زلزله، دوران دفاع مقدس همواره در کنار مردم بوده اند و به وظایف خود عمل کرده اند و در این برهه هم با افزایش نظارتها نباید اجازه داد که برخی با گران فروشی و تخلفات اقتصادی و صنفی مشکلاتی برای آحاد جامعه ایجاد کنند.

رییس مجامع امور صنفی گناباد هم تداخلات صنفی را از مشکلات مهم این شهرستان دانست و گفت: برخی از واحدهای صنفی فروش مبل در کنار کالاهای خود اقدام به عرضه و فروش دوچرخه هم می کنند که این مساله هیچ انطباقی با یکدیگر ندارند.

محمد رضا میرزائیان با اشاره به این که برخی از کالاها به خصوص شیرینی که از سایر شهرستانها برای عرضه در واحدهای صنفی گناباد انتقال می یابند هیچ گونه شناسه اقتصادی و بهداشتی ندارند در حالی که عرضه هر گونه اقلام در واحدهای صنفی باید تنها بر اساس شناسه و آرم تولید کننده و شرکت تولیدی باشد.

از مجموع چهار هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد سه هزار و ۴۰۰ واحد فعال است.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha