۲۲ اسفند ۱۳۹۷، ۸:۱۱
کد خبر: 83241639
T T
۰ نفر
پليس با متخلفان نظم در چهارشنبه آخر سال برخورد مي‌كند

مهاباد - ايرنا - فرمانده انتظامي مياندوآب با اشاره به اينكه پليس با شادي مردم مخالف نيست، گفت: برخورد جدي با مخلان نظم و امنيت مردم در چهارشنبه آخر سال به‌ صورت جدي در دستور كار پليس است.

به گزارش ايرنا سرهنگ حسن شيخ نژاد روز سه شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگاران با بيان اينكه پليس در اجراي آيين ها و جشن هاي آخر سال در كنار شادماني مردم است، اظهار داشت: ماموران اين فرماندهي با آمادگي كامل و بهره گيري از تمامي ظرفيت هاي موجود تلاش خواهند كرد بستر و فضاي امني را براي اجراي آيين هاي نوروزي فراهم كنند.
وي هم افزايي و ايجاد فضاي تعامل بين تمامي دستگاه ها در خدمت رساني به مردم را امري بسيار ضروري و مهم دانست و افزود: تلاش براي آگاه سازي مردم از طريق رسانه ها و ظرفيت ساير دستگاه ها از جمله عواملي است كه سبب خواهد شد مشاركت مردمي جلب و از اين طريق كاهش جرايم و حوادث ناگوار را شاهد باشيم.
سرهنگ شيخ نژاد با اشاره به اينكه امروزه برخي از آيين هاي نامتعارف جايگزين آيين هاي سنتي مردم شده است، بيان كرد: افرادي كه در صدد برهم زدن امنيت و شادي مردم باشند به طور جدي و در چهارچوب قانون با آنان برخورد مي شود.
وي با تاكيد بر استمرار طرح برخورد با فروشندگان و توزيع كنندگان مواد محترقه غيرمجاز، گفت: كاركنان اين فرماندهي نظارت و كنترل خود را بر واحدهاي صنفي كه ممكن است با فروش مواد محترقه سلامتي و امنيت مردم را به خطر اندازند افزايش داده اند و در صورت مشاهده با اين واحدها برخورد جدي صورت مي گيرد.‌
سرهنگ شيخ نژاد پخش فيلم هاي آموزشي، توزيع بروشور و برگزاري كارگاه و كلاس هاي آموزشي در مدارس و اداره ها را از جمله ديگر اقدامات فرهنگي و اجتماعي انتظامي مياندوآب عنوان كرد.
فرمانده انتظامي مياندوآب گفت: در چهارشنبه آخر سال گذشته هشت نفر در مياندوآب بر اثر حوادث ناشي از مواد محترقه مصدوم و به بيمارستان منتقل شدند كه 6 نفر از آنان در بيمارستان مداوا و 2 نفر نيز به علت جراحت بيشتر به اروميه اعزام شدند.
به گزارش ‌ايرنا متاسفانه استفاده از ترقه يا ساير مواد محترقه يكي از آسيب ها و كج رفتاري هاي اجتماعي در جشن چهارشنبه سوري است كه سنت و آيين هاي قديمي را از ياد مي برد.
مقابله با سرقت، مقابله با كالاي قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با ناهنجاري ها و بداخلاقي هاي اجتماعي و كاهش تصادف ها از اولويت هاي پنج گانه انتظامي اين استان در سال جاري است.
9871/6185/3072