۲۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۵۸
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 83718509
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار رییس پلیس میاندوآب به مخلان نظم عمومی در چهارشنبه آخر سال

مهاباد- ایرنا- فرمانده انتظامی میاندوآب با هشدار به مخلان نظم عمومی در چهارشنبه آخر سال گفت: با کسانی که در این روز با هر اقدامی موجب اخلال در نظم و امنیت و سلب آرامش برای عموم افراد جامعه شوند، برابر قانون برخورد می‌شود.

سرهنگ حسن شیخ‌نژاد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نگاه و رویکرد پلیس به چهارشنبه آخر سال نگاهی اجتماعی است و هر رفتاری باید در چارچوب منطق باشد.

وی با بیان اینکه نباید تجربه تلخ برای خانواده‌ها با رفتارهای غیرقانونی و ناهنجار برخی افراد مخل نظم و امنیت رقم بخورد، افزود: خرید و فروش مواد خطرآفرین، انفجاری و احتراقی که نظم و آرامش جامعه و شهروندان را مخدوش می‌کند ممنوع بوده و با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین برابر هماهنگی‌های بعمل آمده با مراجع قضایی افراد خاطی تا پانزدهم فروردین ماه ضمن توقیف وسلیه نقلیه، در بازداشت می‌مانند.

سرهنگ شیخ‌نژاد گفت: برابر ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی، هر کس با هیاهو، جنجال، حرکات غیر متعارف یا با تعرض به افراد، موجب اخلال در نظم و آرامش  عمومی شده و یا مردم را از کسب و کار باز دارد، به حبس از سه ماه تا یک سال و تا ۷۵ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

فرمانده انتظامی میاندوآب با اشاره به اینکه با نزدیک شدن چهارشنبه آخر سال پلیس تلاش خود را برای برقراری نظم و امنیت را در جامعه بکار گرفته است، گفت: شب آخرین چهارشنبه سال را هم می‌توان با رعایت نکاتی ساده با ایمنی سپری کرد ولی بی‌تدبیری و عدم کنترل رفتارهای هیجانی در این روزها حادثه آفرین خواهد بود.

وی با بیان اینکه ایجاد آلودگی شدید صوتی، استرس، تشنج‌های روحی و نقض حقوق شهروندان ره‌آورد برگزاری غیرمتعارف و غیراصولی این مراسم است، اظهار داشت: اهتمام نیروی انتظامی بر تأمین امنیت برای عموم مردم  است و قانون شکنی و ایجاد مزاحمت در هیچ آیین و فرهنگی پذیرفته نیست و پلیس از طریق سامانه ۱۱۰ آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

وی ادامه داد: فرماندهی انتظامی میاندوآب با تمام جدیت برای از بین بردن دغدغه خانواده‌ها آمادگی داشته و نسبت به اقدامات هنجارشکنانه افرادی معدود که برنامه‌ریزی کرده مانند سال‌های گذشته با مزاحمت برای مردم، اوباشگری، رفتارهای ناپسند و خطرآفرین، ایجاد راهبندان و سد معبر در نظم و امنیت عمومی اخلال ایجاد کنند، برخورد قاطع و جدی خواهد داشت. 

چهارشنبه‌سوری یکی از جشن‌های ایرانی است که در غروبِ سه‌شنبه، شبِ پیش از آخرین چهارشنبهٔ ماه اسفند برگزار می‌شود و برافروختن و پریدن از روی آتش مشخصهٔ اصلی آن است.

این جشن اولین جشن از مجموعه جشن‌ها و مناسبت‌های نوروزی است که با برافروختن آتش و برخی رفتارهای نمادین دیگر، به‌صورت جمعی در فضای باز درون و بیرون از خانه برگزار می‌شود، با این حال، شاید ویروس کرونا موجب شود امروز بسیاری از جوانان در هیجان این شب قرار نگیرند و بدون استفاده از مواد محترقه، جشنی شاد و آرام را برگزار کنند.

همه ساله برخی از افراد به دلیل هیجانات و همچنین ناآگاهی از خطرات مواد محترقه، جانشان را از دست می‌دهند و عده‌ای نیز بخاطر مصدومیت‌های شدید ناشی از انفجار مواد محترقه، برای همیشه از داشتن جسمی سالم محروم می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha