۲۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۴۱
کد خبر: 83241991
T T
۰ نفر
20 هزار تخت اقامتی برای پذیرش مسافران نوروزی اردبیل آماده سازی شد

اردبیل - ایرنا - مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اعلام كرد: 20 هزار تخت اقامتی در مراكز و اماكن گردشگری این استان برای پذیرش مسافران نوروزی آماده سازی شده است.

به گزارش ایرنا، نادر فلاحی روز چهارشنبه در مانور آغاز فعالیت ستاد خدمات سفر گفت: ٢٢٠ مركز اقامتی با این میزان تخت اقامتی پذیرای خیل عظیم مسافران نوروزی استان خواهد بود.
وی افزود: هرگونه افزایش قیمت در مراكز اقامتی و آبدرمانی استان در تعطیلات عید نوروز ممنوع است و خدمات با نرخ های ثابت سال 1397 ارائه خواهد شد.
وی از تدارك و برنامه ریزی برای اجرای برنامه های متنوع ویژه نوروز در تمامی شهرستان های استان برای استقبال از گردشگران نوروزی خبر داد و بیان كرد: شماره تماس ٠٩٦٢٩ به صورت شبانه روزی آماده دریافت پیشنهادها و انتقادات شهروندان در حوزه خدمات گردشگری است.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به تدارك برای برگزاری آیین نوروزگاه در شهر‌های این استان از 28 اسفندماه تا 13 فروردین ماه سال جدید گفت: آیین مشابهی نیز در دروازه مرزی گمرك بیله سوار با همكاری جمهوری آذربایجان و در لحظه تحویل سال برگزار شده و مراسم استقبال از اولین مسافر خارجی ورودی به شهرستان بیله سوار و اولین مسافر ورودی به شهرهای استان نیز در اولین روز فصل بهار برنامه ریزی شده است.
وی بیان كرد: در قالب آیین نوروزگاه اجرای برنامه های آیینی و بازی های بومی و محلی از 28 اسفند ماه سال جاری لغایت 13 فروردین ماه سال آینده پیش بینی شده است.
فلاحی از فعالیت ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی این استان در قالب 10 كمیته و 70 نفر عضو آغاز و هماهنگی لازم برای استقبال از مسافران نوروزی خبر داد و افزود: فعالیت این ستاد با 2 هدف جلب رضایت گردشگران و ماندگاری مسافران تا آخر تعطیلات نوروزی در نیمه فروردین ماه ادامه خواهد یافت.
استان اردبیل با یك میلیون و 248 هزار نفر جمعیت با استان های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در كنار كشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.
در حال حاضر 32 واحد هتل با بیش از 2 هزار و 600 تخت، 87 واحد هتل آپارتمان با بیش از پنج هزار و 400 تخت، 98 واحد مهمانپذیر با بیش از چهار هزار و 600 تخت، سه واحد كمپینگ گردشگری با 40 تخت، 2 واحد مجتمع گردشگری با 150 تخت و 2 واحد اقامتگاه بوم گردی با 50 تخت در خدمت گردشگران استان اردبیل است.
تعداد گردشگران ورودی به استان اردبیل در سال گذشته حدود 6 میلیون نفر بوده و شهرستان سرعین به عنوان قطب مجتمع های آبدرمانی كشور نقش موثری در رونق گردشگری این استان دارد.
1905/ 1257