۲۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۱۶
کد خبر: 83242393
T T
۰ نفر

پایگاه اورژانس هوایی قزوین افتتاح شد

۲۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۱۶
کد خبر: 83242393
پایگاه اورژانس هوایی قزوین افتتاح شد

قزوین – ایرنا - پایگاه اورژانس هوایی قزوین روز چهارشنبه با حضور اسماعیل نجار معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران كشور در فرودگاه خدمات ویژه قزوین به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا این پایگاه با یك فروند بالگرد هوانیروز امكان حمل چهار مصدوم را دارد كه در صورت نصب تجهیزات ظرفیت جابه جایی آن به 10 نفر نیز افزایش می یابد.
معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران كشور در این مراسم گفت: یكی از نكاتی كه همواره در خصوص استقرار بالگردهای اورژانس حائز اهمیت است و باید رعایت شود، نزدیكی به مراكز درمانی است.
نجار افزود: در ایام نوروز و هنگام افزایش سفرهای مردم به استانداران تاكید كردیم تا آمادگی لازم را برای مدیریت بحران ها داشته باشند.
وی اضافه كرد: نوروز برای همگان زیبایی ها و شیرینی های بسیار زیادی دارد و باید با رعایت نكات ایمنی اجازه ندهیم شیرینی آن از شهروندان گرفته شود.
رئیس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی استان قزوین در این مراسم گفت: اورژانس هوایی از سال های گذشته در قزوین فعال بود اما آشیانه مخصوص برای آن تعیین نشده بود.
پیمان نامدار افزود: با افتتاح این پایگاه آشیانه خوبی برای اجرای ماموریت ها در استان خواهیم داشت كه می تواند در زمان پدافند غیرعامل بسیار مفید واقع شده و همچنین مكانی در راستای فرود هواپیماهای دیگر باشد.
وی اضافه كرد: طی قرارداد با هوانیروز همواره یك بالگرد در این پایگاه به حالت آماده به كار بوده و از سال 93 تاكنون 380 پرواز انجام داده است.
در این مراسم علی فرخ زاد معاون امور عمرانی استاندار قزوین و قدرت الله مهدی خانی مدیركل مدیریت بحران استان نیز حضور داشتند.
6101*9925