۲ دستگاه سی تی اسکن تخصصی در قزوین افتتاح شد

قزوین - ایرنا - ۲ دستگاه سی تی اسکن تخصصی شامل سیمولیشن (رادیوتراپی بیماران سرطانی) و آنژیوگرافی (قلب و عروق) روز چهارشنبه با حضور رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و دبیرکل مجمع خیران کشور در قزوین افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این دستگاه‌ها که در مرکز درمانی بیمارستان ولایت قرار داشتند، صبح امروز با حضور حسینعلی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و دبیرکل مجمع خیران کشور افتتاح شد.

به گفته عبدالله کشاورز، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین، دستگاه‌ها همگی تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را دارند و اعتبار آنها نیز از بانک جهانی دریافت شده است.

۲ دستگاه سی تی اسکن تخصصی در قزوین افتتاح شد

کشاورز در خصوص دستگاه سی تی سیمولیشن، توضیح داد: این دستگاه برای تشخیص تومورهای سرطانی و شناسایی دقیق محل تومور خریداری شده و اعتبار آن ۷۰۰ هزار یورو معادل، ۳۵۰ میلیارد ریال است.

وی در مورد دستگاه سی آنژیوگرافی که با اعتبار یک‌ میلیون و ۳۰۰ هزار یورویی خریداری شده، تصریح کرد: سی تی آنژیوگرافی برای نخستین مرتبه در استان راه اندازی شده و قدرت آن ۱۲۸ اسلایس یا دوال است که می‌تواند در تشخیص بیماری قلب و عروق موفق باشد.

۲ دستگاه سی تی اسکن تخصصی در قزوین افتتاح شد

فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست خاطرنشان کرد: به واسطه این دستگاه‌ها علاوه بر بیماران قزوینی، زمینه ارایه خدمات به بیماران استان‌های همجوار از جمله همدان، زنجان و گیلان نیز فراهم می‌شود.

گفتنی است هم اکنون ۵۰ تا ۶۰ بیمار سرطانی در استان قزوین که پیش از این برای درمان به استان های همجوار از جمله زنجان و تهران مراجعه می‌کردند، اکنون در صف انتظار این دستگاه‌های تخصصی قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha