۲۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۳۱
کد خبر: 83243350
T T
۰ نفر
نوروزبانان هلال احمر كرمان آماده خدمت رساني به مسافران هستند

كرمان - ايرنا - مديرعامل جمعيت هلال احمر استان كرمان گفت: نوروز بانان بي نوروز اين جمعيت به صورت شبانه روزي آماده خدمت رساني به مردم و مسافران نوروزي استان هستند و هرگونه حادثه اي را در اين ايام پوشش مي دهند.

به گزارش ايرنا، رضا فلاح روز پنجشنبه در نشست خبري تشريح طرح هاي نوروز 98 هلال احمر استان كرمان افزود: جمعيت هلال احمر در پاسخويي به حوادث همواره آمادگي دارد و طرح ملي ايمني و سلامت جوانان و طرح ملي خدمات نوروزي اين جمعيت از 28 اسفندماه امسال آغاز مي شود و تا پايان 16 فروردين سال 98 ادامه خواهد داشت.
وي اظهار داشت: يكي از هدف هاي جمعيت هلال احمر ايجاد بستري مناسب براي سفر ، ايجاد آمادگي و خدمات بشر دوستانه و پاسخگويي به خدمات با اجراي طرحي به عنوان طرح ملي خدمات نوروزي است.
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان كرمان گفت: طرح ايمني و سلامت هلال احمر در راستاي ارتقاي آگاهي و تغيير نگرش شهروندان به رفتارهاي پرخطر در ايام نوروز 98 اجرا مي شود كه در اين طرح پست هاي ايمني و سلامت جوانان در ورودي هاي شهرستان ها و اماكن پرتجمع طي ايام نوروز مستر مي شوند.
وي تصريح كرد: 25 پست ثابت، هشت پست سيار، 24 فضاي دوستدار كودك، هشت خيمه نماز، 9 ايستگاه سلامت با حضور 420 نفر عضو جوانان هلال احمر استان كرمان در ايام نوروز به مردم خدمات ارائه مي دهند.
فلاح ادامه داد: پايگاه هاي نوروزي جمعيت هلال احمر همچنين براي كاهش خستگي كودكان و خانواده ها در سفرهاي نوروزي فضايي آماده مي كند و فضاي دوستدار كودك و نقاشي هاي صلح و دوستي، ايستگاه هاي سلامت، معرفي به مراكز درماني براي خانواده و خيمه هاي نماز براي عبادت در اين زمينه راه اندازي شده است.
وي با بيان اينكه خدمات اجرايي نوروز 98 در استان كرمان 10 كميته دارد افزود: كميته خدمات امداد و نجات با رياست جمعيت هلال احمر و عضويت دستگاه ها ازجمله دانشكاه علوم پزشكي، مديريت بحران استانداري، اورژانس، هواشناسي، نيروي انتظامي، شركت هاي بيمه اي، شركت هاي امداد و خدمات پس از فروش، شهرداري و ميراث فرهنگي، در ايام نوروز 98 فعاليت مي كند و بر اساس دستورالعمل ابلاغي وظايفي در اين كميته تعريف شده است.
وي بيان كرد: كميته خدمات امداد و نجات به منظور ايجاد بستر مناسب و سفر ايمن مسافران نوروزي و آمادگي براي عمليات هاي امداد و نجات در حوادث و بلاياي طبيعي تشكيل شده است.
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان كرمان گفت: استقرار پايگاه هاي سلامت و ايمني در سفرها، ايجاد كمپ هاي درماني نوروزي توسط اورژانس و دانشگاه علوم پزشكي ، برگزاري مانور امداد و نجات براي حفظ آمادگي پيش از نوروز، همكاري در جهت اسكان مسافران و اسكان اضطراري، پيش بيني تجهزات مناسب براي پايگاه هاي امداد و نجات و برنامه ريزي براي اطلاعرساني موثر به مسافران و گردشگران در هنگام بروز حوادث بر عهده كميته امداد و نجات نوروزي و اعضاي آن است.
وي تاكيد كرد: هدف اجراي اين طرح نوروزي پاسخگويي و امدادرساني در حوادث توسط جمعيت هلال احمر و دستگاه هاي مربوطه است.
وي اضافه كرد: پويش ملي به رفت (بهبود رفتار ترافيكي) با يكهزار و 200 پست ثابت و سيار در كشور با حضور 12 هزار عضو جوانان جمعيت راه اندازي شده است.
فلاح افزود: رانندگان نخستين گروه هدف پويش به رفت هستند و از طريق كودكان و غنچه ها و ارتباط چهره به چهره با مسافران و اطلاع رساني در خصوص نقاط پرخطر جاده ها، تشويق رانندگان و مسافران به مطالعه و امضاي ميثاق نامه جهت پيوستن به پويش، ثبت اثر انگشت بر روي ميثاق نامه براي تعهد به اجرا در طول سفرهاي نوروزي ايجاد شده است.
وي عنوان كرد: همچنين در اين پويش تعهد اخلاقي نگرفتن سبقت غيرمجاز، بستن كمربند ايمني و استفاده نكردن از تلفن همراه، توقف در صورت خواب آلودگي و تهيه عكس از افراد مشاركت كننده با نمايش انگشت سبابه به عنوان نماد افراد در فضاي مجازي منتشر خواهد شد.
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان كرمان گفت: جامعه هدف پويش به رفت هنرپيشگان سينما و تلويزيون، اصحاب رسانه و خبرگزاري ها هستند و در كنار آن پروژه سحاب (سامانه حركت هاي امدادي و بشر دوستانه) در ايام نوروز 98 به مرحله اجرا خواهد رسيد.
وي تصريح كرد: طرح سحاب با تيم هاي 2 نفره به صورت پياده و دوچرخه سوار با رويكرد پيشگيري و ايمن سازي در جهت ارائه خدمات امدادي، پيشگيرانه و بشر دوستانه در حوادث و مخاطرات انساني و زيست محيطي طي ايام نوروز در شلوغ ترين و مسافر پذيرترين و آسيب پذيرترين نقاط به مرحله اجرا مي رسد.
فلاح ادامه داد: جمعيت هلال احمر با 31 پايگاه امداد و نجات ازجمله 21 پايگاه ثابت و 10 مورد موقت به صورت 24 ساعت در ايام نوروز خدمات ارائه مي كند و در مجموع 500 نفر نجات گر، امدادگر، پرستار و پرسنل در طرح امداد و نجات اين جمعيت مشاركت دارند.
وي افزود: 20 مركز پيام در سراسر استان كرمان و تيم امداد ويژه خواهران و واكنش سريع در مركز اين استان، آمادگي براي حوادث در نوروز 98 دارند.
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان كرمان گفت: هدف اصلي امدادرساني به تمامي حوادث به خصوص جاده اي، اسكان اضطراري، درماندگان حوادث در پايگاه هاي هلال احمر است و علاوه بر امداد و نجات زميني استقرار تيم هاي امداد هوايي در محورهاي مواصلاتي از جمله انار، سه راهي راين، محور راور - مشهد، ورودي بم، سيرجان، كهنوج و فهرج مستقر خواهد شد و در بيمارستان هاي افضلي پور، قائم بم و پاستور بردسير امدادرساني هوايي انجام مي شود.
وي تاكيد كرد: تمامي مسافران در حوادث ضمن حفظ خونسردي شماره 112 نداي امداد جمعيت هلال احمر را به خاطر بسپارند و در حوادث، بدون سيم كارت از نزديك ترين پايگاه مطلع شوند.
همچنين در اين آيين نماينده هاي رسانه هاي مختلف و خبرگزاري هاي استان كرمان با امضا و اثر انگشت به پويش هاي نوروزي جمعيت هلال احمر پيوستند.
7420/ 5054