۲۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۴۰
کد خبر: 83243369
T T
۰ نفر
موگرینی:كمك مالی اروپا درگرو احیای روند صلح سوریه در ژنو است

لندن – ایرنا – فدریكا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت؛ انتقال كمك‌های مالی اروپا برای بازسازی سوریه كه هم اینك به گفته او 17 میلیارد یورو جمع‌آوری‌شده، درگرو احیای روند صلح سوریه در ژنو است.

به گزارش ایرنا، موگرینی كه در آستانه آخرین روز كنفرانس «حمایت از آینده سوریه و منطقه» در گفت وگو با خبرنگاران در بروكسل سخن می‌گفت: افزود اتحادیه اروپا از مردم سوریه در داخل و خارج از زمان آغاز بحران این كشور به لحاظ سیاسی و مالی حمایت كرده است.
وی با بیان اینكه توجه جامعه جهانی به بحران سوریه كمتر شده است، افزود: در این كنفرانس افرادی را از سراسر جهان گردهم آوردیم كه اعلام كنیم بایستی روی احیای روند صلح سوریه در ژنو متمركز شویم.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حمایت از روند صلح سازمان ملل در حل بحران سوریه و كسب حمایت مالی برای بازسازی این كشور را از اولویت‌های كنفرانس بروكسل برشمرد و همچنین افزود: هدف ما این است كه فشارها برای انتقال ایمن محموله‌های بشردوستانه به سوریه را افزایش دهیم.
وی در این رابطه حضور نمایندگانی از كشورهای اردن، تركیه و لبنان برای انعكاس چالش‌های كشورهای همسایه سوریه را حائز اهمیت خواند. موگرینی ادامه داد: ما تلاش می كنیم تا خدمات رسانی در مناطقی كه به‌تازگی از تصرف داعش خارج‌شده، از سر گرفته شود و سایر مناطق این كشور هم به ثبات برسد.
به گزارش ایرنا، سومین كنفرانس مشترك سازمان ملل و اتحادیه اروپا با موضوع 'حمایت از آینده سوریه و منطقه' از روز سه‌شنبه در بروكسل آغاز به كاركرده است.
در این كنفرانس علاوه بر مقامات سیاسی و تصمیم‌گیرندگان از اروپا، سازمان ملل و كشورهای همسایه سوریه، اعضای جوامع مدنی و فعالان اجتماعی سوری نیز حضور دارند.
در این كنفرانس بیش از هزار شركت‌كننده ازجمله نمایندگان جوامع مدنی از سوریه و منطقه، وزرا و تصمیم سازان كشورهای همسایه، حامیان مالی بین‌المللی، سازمان ملل و صلیب سرخ شركت دارند و بر تمامی جنبه‌های كلیدی بحران سوریه ازجمله یافتن راهكاری سیاسی، بهبود وضعیت انسانی و تقویت توسعه منطقه‌ای تمركز خواهد داشت.
اروپام**هـ ن**1663**