۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۴۷
کد خبر: 83246088
T T
۰ نفر

سرمایه گذاران خصوصی دربخش سلامت حمایت می شوند

۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۴۷
کد خبر: 83246088
سرمایه گذاران خصوصی دربخش سلامت حمایت می شوند

بوشهر- ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: مصمم هستیم بخش خصوصی را بطورویژه برای سرمایه گذاری در نقاط كمتر توسعه یافته حمایت و به آن یارانه های ویژه در خرید خدمت پرداخت كنیم تا ماندگاری بخش خصوصی دركنار مردم مستمر و پایدار شود.

به گزارش ایرنا روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی بوشهر روز یكشنبه به نقل از دكتر سعید نمكی در نشست شورای اداری شهرستان بوشهر اظهار داشت: با وجود فشارهای سنگین اقتصادی به دلیل اعمال تحریم های ظالمانه، مصمم هستیم پرداخت از جیب بیماران را كاهش دهیم.
وی اضافه كرد: در این ارتباط با دستور رئیس جمهوری در سال آینده طرح تحول سلامت كه از دستاوردهای موثر دولت بوده را با شدت ادامه و از بیماران صعب العلاج و خاص و ماندگاری پزشكان در مناطق محروم و كمتر توسعه یافته بطور ویژه حمایت می كنیم.
وی اضافه كرد: زیرساخت هایی مانند تخت های بیمارستانی، كلینیك ها و پلی كلینیك ها را برای تسهیل در دسترسی بیشتر مردم به خدمات، توسعه می دهیم.
وزیر بهداشت اظهارداشت: امیدواریم در بوشهر به عنوان استان نمونه و آزمایشی بتوانیم برخی از پروژه های وزارت بهداشت از جمله پرونده الكترونیك سلامت، سیستم ارجاع، پزشكی خانواده و بویژه بهداشت دهان و دندان در مدارس و حذف پوسیدگی دندان دانش آموزان را آغاز كنیم.
نمكی بیان كرد: وزارت بهداشت برای اجرای برنامه های خود در سال آینده به كمك دستگاه های اجرایی، سازمان های مردم نهاد و مردم نیاز دارد تا به مقابله با بیماری هایی نظیردیابت، فشار خون، قلبی و عروقی و سرطان ها بپردازد.
وی ادامه داد: امروز بر خلاف گذشته كه فرزندان مان را با پنج دلار علیه 6 بیماری مهلك مسری قابل پیشگیری واكسینه كردیم، با بیماری هایی روبرو هستیم كه تهدید جدی برای سلامت مردم و نظام سلامت هستند.
وزیر بهداشت تاكید كرد: برای كنترل بیماری های غیرواگیر نیازمند اقدامات بین بخشی با كمك مردم و استفاده از ظرفیت ارزشمند سازمان های مردم نهاد هستیم.
نمكی افزود: در بهار سال آینده اولین حركت را با عنوان «بسیج همگانی برای مبارزه با فشار خون» آغاز می كنیم چون حداقل 40 درصد از افراد مبتلا به فشار خون از بیماری خود بی اطلاع هستند.
وی اضافه كرد: اگر بتوان مردم را از ابتلا به بیماری فشار خون آگاه ساخت می توان از هزینه های سنگین و پیامدهای نامبارك برای بیماران جلوگیری كرد.
وزیر بهداشت اظهارداشت: در سال آینده برای چندین بسیج همگانی، برنامه ریزی شده تا با كمك مردم، از بیماری های غیرواگیر پیشگیری كرد.
نمكی با اشاره به دستاوردهای چهل ساله جمهوری اسلامی در بخش بهداشت و درمان گفت: در سال 1357 با توجه به حضور شركت های چندملیتی در حوزه دارو، فقط 25 درصد از داروی مورد نیاز كشور در داخل تولید می شد.
وی ادامه داد: امروز حدود 97 درصد از داروهای مورد نیاز را در داخل كشور تولید می كنیم.
وزیر بهداشت اظهارداشت: در آن دوران پوشش واكسیناسیون 30 درصد بود كه امروز به حدود 100 درصد رسیده است.
وی بیان كرد: سال 1357 حدود 600 دانشجوی پزشكی و 14 هزا رو 700 پزشك كه بیشتر هم خارجی بودند در كشور حضور داشتند اما امروز افزون بر 6 هزار و 100 دانشجوی پزشكی در دانشگاه های دولتی و افزون بر 140 هزار پزشك در كشور حضور دارند.
وزیر بهداشت ادامه داد: در آن دوران یكهزار و 50 واحد ارائه دهنده خدمات بهداشتی در روستاها فعال بود اما امروز افزون بر 18 هزار واحد ارائه خدمات بهداشتی در كشور فعال است.
وزیر بهداشت اضافه كرد: دشمنان انقلاب، ما را در شرایط بسیار سخت و محدودیت های فراوان قرار می دهند تا در برابرشان زانو بزنیم اما مقاومت خود را در دوران گذشته و در دفاع مقدس به دنیا ثابت كرده ایم.
نمكی افزود: تنها كشور جهان هستیم كه پس از هشت سال نبرد نابرابر یك سانتی متر از خاك مملكت خود را سر میز مذاكره پس نگرفتیم و با خون شهدا، پایداری ملت و ایستادگی نیروهای نظامی توانستیم از خاك و آب و ناموس كشور دفاع كنیم.
دكتر نمكی تاكید كرد: روز سوم جنگ تحمیلی در خوزستان، اسلحه هایی مانند كلاشینكف نداشتند اما امروز آنگونه قدرتمند هستیم كه كسی جرات داشتن نگاه چپ به ایران اسلامی ندارد و با لطف خدا، دوران سخت تحریم های ظالمانه را در كنار همدیگر پشت سر خواهیم گذاشت.
6043/3219
۰ نفر