۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۳۴
کد خبر: 83246622
T T
۰ نفر

كاهش دما و بارندگي در گيلان تا سه روز آينده

۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۳۴
کد خبر: 83246622
كاهش دما و بارندگي در گيلان تا سه روز آينده

رشت - ايرنا - سرپرست اداره پيش‌بيني و هشدار اداره‌كل هواشناسي گيلان از كاهي دما و بارندگي در استان تا سه روز آينده خبر داد.

مازيار غلامي عصر يكشنبه در گفت وگو با ايرنا بيان كرد: نقشه هاي هواشناسي نشان دهنده تضعيف جريانات جنوبي و نفوذ تدريجي سامانه بارشي و سرد به منطقه است كه بر اين اساس طي امروز با آغاز فعاليت موج ناپايدار، افزايش ابر و مه آلود بودن هوا، بتدريج بارندگي و وزش باد (پاره اي نقاط شديد) و همچنين روند كاهش دما تا سه روز آينده پيش بيني مي شود.
وي ادامه داد: علاوه بر اين از اواخر وقت امشب براي ارتفاعات بارش برف و كولاك مورد انتظار است و اين موج بارشي تا اوايل چهارشنبه به تناوب در استان فعال خواهد بود.
غلامي آسمان امروز گيلان را كمي تا نيمه ابري، بعضي نقاط ابري و مه آلود، كاهش نسبي دما، بتدريج بارندگي و وزش باد ، عصر و شب بعضي نقاط شديد ، اواخر وقت ارتفاعات بالاتر از 1500 متر بارش برف عنوان و براي فردا (دوشنبه) نيز آسمان استان را ابري و مه آلود، كاهش دما، بارندگي و وزش باد (پاره اي نقاط شديد)، ارتفاعات بارش برف، عصر و شب كاهش ناپايداري پيش بيني كرد.
به گفته سرپرست اداره پيش‌بيني و هشدار اداره‌كل هواشناسي گيلان، بيشينه دماي استان طي شبانه روز گذشته با 27 درجه مربوط به ايستگاه هواشناسي كشاورزي رشت و كمينه دماي استان براي فردا با صفر درجه مربوط به ديلمان و جيرنده است.
وي بيشينه دماي امروز رشت را نيز 14 درجه و كمينه دماي فرداي مركز گيلان را نيز هفت درجه ذكركرد.
7296/2007