۲۸ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۰۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84918461
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین موج بارش پاییزی از روز جمعه وارد کردستان می شود

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: پیش بینی می شود نخستین موج بارشی پاییزی از بعد از ظهر روز جمعه وارد استان شود.

علی پناهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براین اساس از بعدازظهر روز جمعه تا اواخر روز شنبه و یا اوایل روز یکشنبه موج بارشی وارد منطقه می شود، که نخسیتن موج بارشی پاییزی به شمار می رود.

وی اضافه کرد: این شرایط بارشی بیشتر برای مناطقی از مریوان، سقز، سروآباد، زرینه، دیواندره، بیجار، ارتفاعات مرکزی استان و شمال شهر سنندج پیش بینی شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان افزود: همچنین براساس پیش بینی هواشناسی، از بعدازظهر امروز پنجشنبه تا روز شنبه وزش باد در سطح استان قابل ملاحظه خواهد بود، ضمن اینکه وزش باد برای تمام روزهای هفته آینده پیش بینی شده است.

وی به روند دمای هوا نیز اشاره کرد و گفت: دمای هوای استان از اوایل هفته آینده روند کاهش خواهد داشت اما پیش بینی می شود که صبح روز دوشنبه کمترین کاهش دما را در استان داشته باشیم.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha