۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۲۰
کد خبر: 83246690
T T
۰ نفر
آلمان و فرانسه درحوزه راهبردهای صنعتی همكاری می كنند

تهران - ایرنا - صدراعظم آلمان اعلام كرد كشورش با فرانسه در زمینه راهبردهای صنعتی در حوزه هوش مصنوعی و سلول های باتری مورد استفاده خودروهای الكتریكی همكاری می كند.

به گزارش ایرنا، نشریه 'هندلزبلات' شنبه شب در گزاشی به نقل از «آنگلا مركل» صدراعظم آلمان نوشت: آلمان و فرانسه در نشست آتی سران اتحادیه اروپا قصد دارند همكاری خود در تعیین راهبردهای صنعتی نوین را اعلام كنند.
مركل در پیام ویدیویی هفتگی خود با بیان این مطلب گفت محور اصلی این همكاری در زمینه هوش مصنوعی و تولید سلول های باتری برای خودروهای الكتریكی است.
به گفته وی تحولات سال های اخیر موجب شده است كه خطر از دست رفتن جایگاه كلیدی اروپا در این فناوری ها جدی شود، به همین دلیل باید سران اروپا تدابیر لازم را بیاندیشند.
در دسامبر گذشته دو كشور آلمان و فرانسه از همكاری خود برای تولید سلول های باتری خودروهای الكتریكی پرده برداشتند.
این در حالی است كه هیات دولت آلمان در جدیدترین مصوبه خود، بودجه 3 میلیارد دلاری را برای توسعه تحقیقات در حوزه هوش مصنوعی تصویب كرده است.
همچنین اوایل امسال، كمیسیون اروپا اعلام كرد كه قصد افزایش سرمایه‌گذاری عمومی و خصوصی در حوزه هوش مصنوعی را دارد.
«آندروس آسیپ» معاون این كمیسیون در بخش بازار دیجیتال گفت: درست مانند موتور بخار و برق كه در گذشته تحول ایجاد كردند، هوش مصنوعی نیز جهان امروز ما را متحول می‌كند و این موجب ایجاد چالش‌های جدید برای اروپا می‌شود.
كارشناسان صنعتی هشدار می دهند كه آلمان در حال عقب افتادن از رقبای خود است، مگر اینكه سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی انجام دهد و اطمینان حاصل كند كه به ویژه در صنعت خودرو با تكنولوژی روز پیش می‌رود.

اروپام**6143**2040
۰ نفر