۲۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۱۱
کد خبر: 83248466
T T
۰ نفر

ضرورت ارائه خدمات شايسته به مسافران نوروزي فومن

۲۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۱۱
کد خبر: 83248466
ضرورت ارائه خدمات شايسته به مسافران نوروزي فومن

رشت - ايرنا - فرماندار فومن در بازديد از محل استقرار چادر واحدهاي خدمات رسان نوروزي اين شهرستان، بر ضرورت ارائه خدمات شايسته به مسافران نوروزي تأكيد كرد.

به گزارش ايرنا محمود قاسم نژاد روز سه شنبه در جريان اين بازديد، بر لزوم پذيرايي و خدمات رساني شايسته دستگاه هاي مسئول از ميهمانان نوروزي و مسافراني كه شهرستان فومن را به عنوان مقصد ايام تعطيلات خود انتخاب كرده اند، تأكيد كرد.
اين چادرها به نيروي انتظامي، جمعيت هلال احمر و اداره ميراث فرهنگي شهرستان فومن اختصاص خواهد يافت.
وي همچنين از روند اجراي عمليات برپايي چادرهاي جمعيت هلال احمر ، نيروي انتظامي و ساخت كلبه گردشگري ميراث فرهنگي به منظور خدمات دهي به مسافران نوروزي بازديد كرد.
شهرستان فومن با دو بخش مركزي و سردارجنگل و شش دهستان لولملن، رودپيش، گشت و گوراب پس ، آليان و سردارجنگل در 25 كيلومتري غرب مركز استان گيلان واقع است.
فومن شهري با موقعيت جلگه اي همچون نگيني در ميان مزارع و باغ ها چاي اطراف خود محصور است؛ ماسوله روستايي كه در منطقه اي كوهستاني و جنگلي و در 26 كيلومتري جنوب غربي فومن واقع شده، يكي از زيباترين جاذبه هاي تاريخي و گردشگري اين شهرستان است.
با توجه به غنا و زيبايي طبيعت ماسوله و همخواني و هماهنگي معماري آن با محيط طبيعي اطراف، آن را بايد از نقاط ديدني و توريستي ايران به شمار آورد. ماسوله در شمار معدود مناطق ايران است كه سنن و اصالت هاي فرهنگي و تاريخي خود را حفظ كرده و كمتر دستخوش تحول و تغيير شده است.
اين شهرك با معماري پلكاني و مصالح خشتي پشت به كوهستان طالش داده و رودخانه موسوم به ماسوله رودخان كه از كوه هاي مرتفع اطراف روستا و از هم پيوستن چشمه ها و جويبارها تشكيل مي شود، از دره پايين ماسوله مي گذرد.
قلعه رودخان يكي ديگر از مهمترين جاذبه هاي تاريخي گيلان است و شايد بتوان گفت جزء اولين مكان هايي است كه ديدن آن به گردشگران توصيه مي شود؛ قلعه رودخان، دژ تاريخي كه مدت ها تختگاه و مركز حكمراني حكام گيلان (بيه پس) بوده در ستيغ كوهي مرتفع بنا شده؛ در دوره سلجوقيان اين قلعه تجديد بنا گشته و از پايگاه هاي مبارزاتي اسماعيليان بوده و در 20 كيلومتري جنوب دهستان گوراب پس در بخش مركزي شهرستان فومن است.
تالاب خطيب سرا گوراب و كهنه گوراب، پارك تفريحي، جنگل ها و مراتع سبز و پارك ها از ديگر جاذبه هاي گردشگري شهرك ماسوله و غار فوشه نيز از جاذبه هاي تاريخي اين شهرستان هستند كه ميهمانان نوروزي مي توانند از زيبايي آنها بهره مند شوند.
بقعه سبز قبا از نوادگان امام موسي كاظم (ع)، بقعه امامزاده ميرزا از نوادگان امام موسي كاظم (ع) زيارتگاه ها و اماكن مذهبي هستند كه گردشگران مي توانند علاوه بر سياحت از جاذبه هاي معنوي اين شهرستان بهره مند شوند.
مناطق كوهپايه جنگلي ماسوله و قلعه رودخان مناطق نمونه گردشگري و روستاي حيدرآلات و ساهورود آليان روستاي هدف گردشگري معرفي شده هستند.
چموش، گليم بافي، چلنگري، چاقوسازي، گره چيني و دست بافت هاي سنتي صنايع دستي هستند كه گردشگران مي توانند يادگاري از هنرهاي اصيل اين مرز و بوم را به همراه ببرند.
7296/2007/