۲۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۳۲
کد خبر: 83248503
T T
۰ نفر

كمبود ميوه عيد در كهگيلويه و بويراحمد نيست

۲۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۳۲
کد خبر: 83248503
كمبود ميوه عيد در كهگيلويه و بويراحمد نيست

ياسوج- ايرنا- مدير كل تعاون روستايي كهگيلويه و بويراحمد با اشاره به خريد 600 تن ميوه براي ايام عيد، گفت: با توجه به مصرف سال هاي گذشته هيچ كمبودي در زمينه ميوه در استان وجود ندارد.

منوچهر محمدي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: به منظور تامين ميوه مورد نياز مردم در شب عيد و جلوگيري از افزايش قيمت‌ها و تنظيم بازار ، كار توزيع ميوه از 25 اسفند در سراسر استان آغاز شد.
وي افزود: ميوه مورد نياز مردم كهگيلويه و بويراحمد در ايام عيد براي نخستين بار از باغداران استان در فصل برداشت خريداري و ذخيره سازي شد.
محمدي بيان كرد: 300 تن پرتقال با كيفيت از نوع والنسيا و تو قرمز و 300 تن سيب زرد و قرمز از باغداران كهگيلويه و بويراحمد خريداري و در حال توزيع است.
وي عنوان كرد: قيمت هر كيلوگرم سيب درختي براي مصرف كننده 50 هزار ريال و پرتقال 60 هزار ريال است.
مدير كل تعاون روستايي كهگيلويه و بويراحمد ابراز داشت: ميوه ذخيره شده بين 15 تا 20 درصد زير قيمت بازار بين مردم توزيع مي‌شود.
وي افزود: با توجه به گردشگر پذير بودن استان در ايام نوروز، تمهيدات لازم براي تامين كالا‌هاي مورد نياز گردشگران و مسافران نوروزي از جمله ميوه انديشيده شده و هيچ مشكلي در اين خصوص وجود ندارد.
محمدي بيان كرد: 70 مركز خريد براي توزيع ميوه شب عيد در سراسر استان پيش بيني شده است.
وي با اشاره به اينكه توزيع ميوه شب عيد از 25 اسفند تا 15 فروردين ماه 98 ادامه دارد، افزود: در صورت معرفي عاملان داراي صلاحيت از سوي بخشداران مراكز خريد و توزيع ميوه شب عيد در مراكز بخش‌ها و دهستان‌ها نيز راه اندازي مي‌شود.
مدير كل تعاون روستايي كهگيلويه و بويراحمد تصريح كرد: با توجه به مصوبات ستاد تنظيم بازار كهگيلويه و بويراحمد سهميه 600 تن مشخص شده بود كه اين ميزان به طور كامل تامين شده است.
محمدي گفت: نامه اي به فرمانداران هشتگانه كهگيلويه و بويراحمد ارسال شده كه طبق آن بايد هرگونه كاستي در زمينه توزيع ميوه شب عيد را منعكس كنند.
وي افزود: تاكنون هيچ گونه گزارشي مبني بر كم و كاستي در اين مورد اعلام نشده است.
مدير كل تعاون روستايي كهگيلويه و بويراحمد با اشاره به اينكه بر بارهاي ميوه نظارت كامل مي شود، افزود: ميزان توزيع ميوه در هر بارگيري توسط بازرس صنعت معدن شهرستان ها، مدير جهاد كشاورزي شهرستان، تعاون روستايي و فرمانداران هر شهرستان نظارت و بررسي مي شود.
وي بيان كرد: در صورت كوتاهي در اين مورد توسط عاملان در توزيع نامناسب، از ارسال بار مجدد براي آن ها جلوگيري مي شود.
محمدي با اشاره به توزيع ميوه در سراسر استان تصريح كرد: 34 تن و 159 كيلوگرم ميوه به شهرستان گچساران و باشت و 10 تن و 389 كيلوگرم از زمان توزيع ميوه شب عيد به دهدشت ارسال شده است.
وي افزود: تعاون روستايي كهگيلويه و بويراحمد مباشر تامين ميوه شب عيد استان است.
سطح زير كشت باغ هاي استان كه قبل از سال 92 حدود 34 هزار هكتار بود هم اينك به بالاي 43 هزار هكتار رسيده است.
بيش از 16 سردخانه در كهگيلويه و بويراحمد موجود است كه ظرفيت ذخيره 10 هزار و 60 تن محصول را دارند.
سالانه 214 هزار تن انواع مركبات، سيب و ميوه هاي هسته دار در اين استان توليد و روانه بازارهاي مصرف مي شود.
9868/6110