۲۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۲۰
کد خبر: 83248594
T T
۰ نفر
ساختار جديد حمل و نقل درون شهري زنجان عملياتي مي شود

زنجان -ايرنا - رئيس سازمان مديريت حمل و نقل بار و مسافر شهرداري زنجان گفت: طبق برنامه ريزي ها و تمهيدات انجام گرفته با ايجاد يك تحول اساسي، شكل جديد حمل و نقل درون شهري زنجان از 15فروردين سال 98 در اين شهر عملياتي مي شود.

سيد اسماعيل موسوي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با پيگيري ها و جلسات متعدد كارشناسي، طرح خطوط ويژه حمل و نقل عمومي در هسته مركزي شهر و طرح اصلاح ساختار حمل و نقل عمومي زنجان، در مراجع ذي صلاح تصويب شد كه از نيمه فروردين سال 98 اجرايي مي شود.
وي اظهار داشت: بر اين اساس با تغيير ساختار و اجراي الگوي جديد حمل و نقل درون شهري، خدمات رساني و دسترسي شهروندان براي تردد در نقاط مختلف شهر زنجان به سهولت امكان پذير شده و تعداد اتوبوسها در هسته مركزي شهر به حداقل مي رسد.
اين مسئول ادامه داد: طبق اين برنامه، با ايجاد پايانه هاي جديد در ميدان آزادي و ميدان ارتش، مسافران در اين پايانه ها پياده شده و با تعويض اتوبوس و از طريق خطوط ويژه به مركز شهر دسترسي خواهند داشت.
به گفته موسوي، خط ويژه بصورت رفت و برگشت براي اتوبوس ها در خيابان امام و خيابان سعدي (حدفاصل ميدان ارتش و ميدان آزادي) در نظر گرفته شده است.
رئيس سازمان مديريت حمل و نقل بار و مسافر شهرداري زنجان ادامه داد: تاكسي ها هم مي توانند بصورت زوج و فرد و فقط در مسير ميدان انقلاب به ميدان آزادي و ميدان انقلاب به سمت ميدان ارتش، در داخل خط ويژه تردد كنند.
وي اضافه كرد: بر اين اساس براي ايجاد تسهيلات بيشتر براي رانندگان تاكسي، خط ويژه اي در خيابان زينبيه غربي، (از كنار مسجد مهديه تا تقاطع سعدي) و همچنين (سبزه ميدان به چهارراه اميركبير) نيز براي تاكسي ها در نظر گرفته شده است.
اين مسئول ادامه داد: نرخ كرايه هاي حمل ونقل درون شهري نيز براي مسيرهاي جديد اصلاح و تقسيم شده و سعي شده تا شهروندان زنجاني بابت سوار شدن در 2 مسير، هزينه اضافي پرداخت نكنند كه اين كار پس از تصويب شوراي اسلامي شهر زنجان انجام مي گيرد.
وي اظهار داشت: در كنار اين برنامه ها، ارتقاي كيفي خدمات نيز مد نظر قرار گرفته و اتوبوس هاي اين سازمان از لحاظ كيفيت نيز بصورت رتبه بندي شده به گروه هاي هدف خدمات رساني مي كنند.
موسوي افزود: در اين ميان گروه اول اتوبوس هايي را شامل مي شود كه بصورت پاره وقت فعاليت خواهند كه اين مساله به دليل انجام بازسازي و ارتقاي سطح ايمني وسليه نقليه و مرتب شدن وضعيت ظاهري است.
رئيس سازمان مديريت حمل و نقل بار و مسافر شهرداري زنجان ادامه داد: نوع دوم اتوبوس ها به صورت تمام وقت فعاليت خواهند كرد كه تا حدودي زيادي نسبت به گروه اول از وضعيت مناسبي براي جابجايي مسافران برخوردار هستند.
وي خاطرنشان كرد: براي اجراي بهينه اين طرح همكاري شهروندان زنجاني بسيار ضروري است كه با نصب بنر در سطح شهر نسبت به اطلاع رساني لازم اقدام خواهد شد.
شهر زنجان به عنوان مركز استان با چهار منطقه شهرداري 430 هزار نفر جمعيت دارد.
9646/6085