۲۸ اسفند ۱۳۹۷، ۲۲:۳۲
کد خبر: 83249334
T T
۰ نفر
چهارشنبه سوري سنندج تاكنون حادثه جاني و مالي نداشته است

سنندج - ايرنا - رئيس سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري سنندج گفت: چهارشنبه سوري امسال اين شهر تاكنون (ساعت 22 و 30 دقيقه) هيچ گونه حادثه آتش سوزي و خسارت جاني و مالي نداشته است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سهيل فضل وزيري شامگاه سه شنبه اظهار داشت: اين سازمان در چهارشنبه آخر سال در راستاي آگاه سازي و كاهش حوادث، اقدام به چاپ و توزيع بنر و بروشور اطلاع رساني از خطرات آن و همچنين حضور كارشناسان در جمع دانش آموزان مدارس كرد.
وي افزود: با توجه به ازدحام در هسته مركزي سطح شهر بواسطه خريد عيد و در راستاي تسريع در امداد رساني در زمان حادثه، از دهم اسفند 2 اكيپ آتش نشاني در سطح شهر مستقر بودند.
رئيس سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري سنندج اضافه كرد: امشب نيز بيش از 100 نفر از آتش نشانان در ايستگاه هاي مختلف سطح شهر در آماده باش كامل بودند.
فضل وزيري يادآور شد: يك اكيپ سيار از نيروهاي آتش نشاني در مسير ورودي سنندج - همدان بواسطه حضور جمعي از شهروندان در اين مسير مستقر شدند.
وي تاكيد كرد: با تعامل و همكاري شهروندان مراسم چهارشنبه سوري امسال در سنندج تاكنون بدون هيچ حادثه ناگواري در حال برگزاري است.

** 50 نفر بر اثر حوادث چهارشنبه سوري در كردستان مصدوم شدند
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي كردستان ساعتي پيش گفت: بر اثر انفجار مواد محترقه در حوادث چهارشنبه سوري، 50 نفر در شهرهاي مختلف اين استان دچار سوختگي شده و مصدوم شدند.
دكتر هومن قصري شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين مصدومان بخاطر سوختگي هاي سطحي در نواحي دست و صورت به مراكز درماني و بيمارستاني مراجعه كرده و تحت درمان قرار گرفتند.
وي افزود: براساس برنامه ريزي هاي انجام شده از عصر امروز تا شب نوروز، اورژانس بيمارستان ها براي پذيرش مصدومان و خدمات رساني به آنان آماده باش هستند.
قصري يادآور شد: پزشكان متخصص چشم پزشكي، جراحي و ديگر تخصص ها از ساعت 13 تا 12 امشب در بيمارستان ها و مراكز درماني استان مستقر و آماده ارائه خدمات درماني تخصصي به مصدومان احتمالي هستند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي كردستان اضافه كرد: در راستاي خدمات رساني به مسافران نوروزي نظارت بر نحوه عملكرد مراكز درماني و بهداشت غذا و دارو در استان نيز با جديت انجام مي شود.
در آخرين چهارشنبه سال (چهارشنبه سوري) و عيد نوروز برخي شهروندان با برپايي آتش و استفاده از مواد محترقه موجب آسيب زدن به خود و اطرافيان مي شود و هر سال در اين ايام بخاطر بي احتياطي ها شاهد وقوع حوادث ناگواري هستيم.
بر اثر بي احتياطي و استفاده از مواد محترقه غير مجاز در حوادث چهارشنبه سوري سال گذشته 80 نفر در كردستان مصدوم شده بودند.
7348/9102