۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۰۵
کد خبر: 83251228
T T
۰ نفر

نماينده مجلس:

بودجه راه آهن شهري همدان مصوب شد

۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۰۵
کد خبر: 83251228
بودجه راه آهن شهري همدان مصوب شد

همدان- ايرنا- نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي گفت: بودجه عمليات ساخت راه آهن درون شهري همدان مصوب شد.

به گزارش ايرنا حميدرضا حاجي بابايي روز جمعه در بازديد از ستاد خدمات سفر نورزي همدان اظهار داشت: موفق شديم در بودجه سال جاري راه آهن شهري (تراموا) را براي همدان مصوب كنيم.
وي با اشاره به اينكه مصوبه مجلس شوراي اسلامي در اختصاص بودجه براي راه آهن شهري مختص همدان است، گفت: اين مصوبه به دولت ابلاغ شده و در سال جاري بايد استانداري، شهرداري و تمام دستگاه‌هاي مرتبط توان خود را به كار گيرند و مطالعات را انجام دهند و براي اجرا اقدام كنند.
نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه قانون نهايي شده و از اين مرحله به بعد به توان مجموعه مرتبط است كه كارها نهايي شود، تاكيد كرد: قطار شهري همدان در كنار شهرهاي ديگري كه از اين امتياز برخوردارند فعال خواهد شد.
حاجي بابايي يادآور شد: كلانشهر بايد قطار شهري داشته باشد و همدان نيز از اين امتياز بهره مند مي شود.
نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: پايتخت تاريخ و تمدن ايران زمين بايد از تمام امكانات روز برخوردار باشد.
وي با بيان اينكه راه آهن همدان - ملاير در حال اجرايي شدن است، گفت: براي راه اندازي راه آهن زنجان به تبريز نيز امسال در رديف بودجه 100 ميليارد ريال بودجه پيش بيني شد.

** دانشگاه علوم پزشكي همدان به ابن سينا تغيير نام داد
نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي هم چنين يادآور شد: تغيير نام دانشگاه علوم پزشكي همدان به دانشگاه ابن سينا مصوب و به دولت اعلام شده است.
حاجي بابايي افزود: اين تغيير نام در راستاي حفظ آثار و ميراث فرهنگي پايتخت تاريخ و تمدن ايران و كلانشهر همدان صورت گرفته است.
وي افزود: اين اقدام همچنين در راستاي احياي نقش و جايگاه بوعلي سينا به عنوان دانشمند ايراني در پيشرفت علوم پزشكي جهان و نيز تقويت جايگاه تاريخي و كهن همدان به عنوان پايتخت تاريخ و تمدن ايران صورت گرفت كه علاوه براين در تقويت تقويت نقش منطقه اي و ملي دانشگاه علوم پزشكي همدان تاثير متقابل دارد.
7520/2090