۳ فروردین ۱۳۹۸، ۲۳:۱۷
کد خبر: 83252363
T T
۰ نفر
مديركل بحران درباره خطرات سامانه بارشي جديد هشدار داد

ياسوج- ايرنا- مديركل بحران استانداري كهگيلويه و بويراحمد در زمينه خطرات و خسارت احتمالي ناشي از ورود سامانه بارشي قوي جديد به استان به مردم ، مسافران و گردشگران نوروزي هشدار داد.

به گزارش ايرنا، براساس اطلاعيه سازمان هواشناسي ، از روز يك شنبه يك سامانه بارشي قوي وارد استان مي شود كه در نتيجه آن احتمال بروز سيل و خسارت در مناطق مختلف استان وجود دارد.
«وحيد محمدي‌تبار» شنبه شب در گفت‌ و گو با ايرنا افزود: با توجه به ورود سامانه بارشي به استان و احتمال بروز سيل در محورهاي مواصلاتي ، دستگاه‌هاي خدمات‌رسان و عضو شوراي هماهنگي مديريت بحران استان و شهرستان هاي هشت گانه ، واحدهاي كشيك شبانه‌روزي خود را فعال كرده و در آماده باش كامل نگه دارند .
وي تاكيد كرد كه دستگاه هاي خدمت رسان و عضو شوراي هماهنگي مديريت بحران در مناطق مختلف استان ، اقدامات و تمهيدات لازم را براي جلوگيري از بروز خسارت انجام دهند.
محمدي تبار گفت: بر اساس اطلاعيه هشداري سازمان هواشناسي ، سامانه بارشي از روز يكشنبه 4 فروردين ماه جاري تا بامداد چهارشنبه 7 فروردين ماه وارد آسمان شده كه موجب بارش متناوب باران، در مناطق سردسيري و مستعد بارش برف ، تگرگ، گاهي رعد و برق و وزش باد شديد خواهد شد.
مديركل مديريت بحران استانداري كهگيلويه و بويراحمد يادآور شد كه اختلال و لغزندگي در ترددهاي جاده‌اي و كوهستاني ناشي از كاهش ديد افقي، طغيان رودخانه‌ها و مسيل‌ها، آب‌گرفتگي معابر عمومي با توجه به شدت و ماهيت بارش‌ها، احتمال آسيب به تأسيسات با توجه به وقوع رعد و برق و بارش تگرگ و وزش باد شديد، دور از انتظار نيست.
محمدي‌تبار با اشاره به پيش‌بيني‌هاي اداره كل هواشناسي استان و اطلاعيه‌هاي سازمان مديريت بحران كشور، تصريح كرد: اوج فعاليت اين سيستم روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه (پنجم و ششم فروردين 1398) است كه احتمال آب‌گرفتگي معابر و طغيان رودخانه‌ها و سيلابي شدن مسيل‌ها، كاهش ديد افقي بالا خواهد بود.
وي اضافه كرد: مسافران ، گردشگران و ساكنان استان با رعايت نكات ايمني و توجه به هشدارها، تدابير لازم را اتخاذ و حتي‌الامكان از مسافرت‌هاي غيرضروري خودداري كنند.
9929/1662