۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۲۷
کد خبر: 83253948
T T
۰ نفر

جليقه نجات براي گردشگري دريايي در آستارا الزامي است

۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۲۷
کد خبر: 83253948
جليقه نجات براي گردشگري دريايي در آستارا الزامي است

آستارا - ايرنا - شمار گردشگران داخلي و خارجي نوار ساحلي و تالاب استيل آستارا افزايش يافته و دستگاه هاي متولي، بر استفاده از جليقه نجات براي سوار شدن به قايق هاي تفريحي تاكيد مي كنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا از نخستين روزهاي سال 98، ساحل خزر و تالاب استيل در آستارا مملو از مهمانان بهاري است و قايق سواري در سفير ساحل اميد و حاشيه استيل، رونق يافته است.
به محض كاهش بارندگي و آفتابي شدن هوا، شمار قايق هاي تفريحي روي آب افزايش مي يابد و مسافران آستارا با اشتياق و بدون توجه به خطرهاي احتمالي، براي سوار شدن و عكسبرداري، از همديگر سبقت مي گيرند.
هشدارهاي اداره هواشناسي آستارا مبني بر مواج بودن دريا، براي ساعاتي از فعاليت قايق هاي تفريحي در ساحل سفير اميد اين شهرستان كاسته اما با كاهش بارندگي ها، تفريحات دريايي رو به افزايش است و شركت هاي متولي قايق هاي تفريحي، به ارائه جليقه نجات به گردشگران ملزم هستند.
پردل اميري نژاد سرپرست اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آستارا استفاده از جليقه نجات براي تفريحات دريايي اين شهرستان را الزامي دانست و با اشاره به افزايش سطح آب تالاب استيل و حضور گردشگران در ساحل خزر، متوليان قايق ها را به ارائه جليقه نجات توصيه كرد.
او با اشاره به در حال استخراج بودن آمار دقيق از مسافران ورودي به آستارا، افزايش استفاده از اماكن اقامتي و عرضه سوخت در جايگاه ها را نشانگر حضور كثير مهمانان و گردشگران نوروزي در اين شهرستان دانست و ايمني سلامت گردشگري را خواستار شد.
در تابستان سال گذشته هشت نفر به علت شنا در نقاط خطرناك و خارج از طرح هاي سالمسازي نوار ساحلي آستارا، غرق شده بودند.
تالاب استيل با 138 هكتار وسعت در حاشيه جاده آستارا به تالش و سه طرح سالمسازي دريا در 18 و نيم كيلومتر نوار ساحلي آستارا از مناطق گردشگري اين شهرستان است.
شهرستان مرزي بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان قرار دارد.
7124/2007