۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۳۹
کد خبر: 83254070
T T
۰ نفر
بارندگي شديد بازديد گردشگران از تاج سد مهاباد را متوقف كرد

مهاباد - ايرنا - رييس اداره امور منابع آب مهاباد گفت: بازديد از تاج سد مهاباد با توجه به ورود سامانه بارشي و شدت بارندگي ها در 24 ساعت گذشته در راستاي حفظ جان گردشگران و رعايت موارد ايمني متوقف شده است.

رضا جهيني روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بازديد از اين مكان ديدني از صبح فردا براي علاقه مندان امكان پذير خواهد بود.
وي با بيان اينكه بازديد از اين سد از روز جمعه آغاز شده است، ادامه داد: مسافران و گردشگران نوروزي مي توانند تا روز نهم فروردين از مجموعه چشم انداز طبيعي و پاياب، تاج و تاسيسات اين سد بازديد كنند.
وي بيان كرد: سد مهاباد يكي از زيباترين سدها و مناطق تفريحي آذربايجان غربي است كه تفرجگاهي با چشم انداز مناسب و لذت بخش براي بازديدكنندگان به شمار مي رود.
رييس اداره امور منابع آب مهاباد اضافه كرد: با توجه به بارش مناسب باران و بالا آمدن آب پشت سد مهاباد هم اكنون بيش از 90 درصد مخزن سد آبگيري شده و بر زيبايي ها و جاذبه طبيعي اين سد افزوده است.
به گزارش ايرنا ورود يك سامانه بارشي قوي به آذربايجان غربي موجب بارش برف و باران در بيشتر نقاط اين استان شده است.
سد مهاباد داراي 197 ميليون مترمكعب ظرفيت اسمي و 172 ميليون مترمكعب ظرفيت مفيد است كه علاوه بر تامين آب شرب شهر، بيش از 12 هزار هكتار از اراضي كشاورزي اين شهرستان را نيز زير پوشش قرار مي دهد.
سد مهاباد كه در ضلع غربي اين شهر احداث شده است تنها يك كيلومتر با شهر فاصله دارد و به همين لحاظ نزديكترين سد به مناطق مسكوني در جهان به شمار مي آيد.
9903/6185/2093