۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۰۵
کد خبر: 83255911
T T
۰ نفر
سوری ها علیه تصمیم ترامپ بپاخاستند

دمشق - ایرنا - شهرهای مختلف سوریه روز سه شنبه شاهد برگزاری تجمعات مردمی و راهپیمایی هاعلیه تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا در به رسمیت شناختن حاكمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان اشغالی سوریه بودند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ، سوری ها، جولان را متعلق به سوریه دانستند و تاكید كردند كه گذشت زمان نمی تواند موجب نادیده گرفتن حق بازگشت این بخش از سوریه به آغوش سرزمین مادری باشد.

**سویداء
اهالی استان السویداء در جنوب سوریه و كنار مرزهای فلسطین اشغالی در تجمع اعتراضی خود مقابل استانداری این استان در محكومیت تصمیم ترامپ در مورد جولان اشغالی سوریه بر رابطه خود با وطن مادری شان سوریه و بازگشت جولان به حاكمیت ملی سوریه تاكید كردند.
آنان افزودند: این بازگشت هر چند كه زمان اشغالگری طولانی باشد ولی در نهایت انجام خواهد شد.

** درعا
مردم درعا در جنوب سوریه و شماری از شخصیت های این استان نیز امروز با تجمع در میدان مركزی این شهر تصمیم ترامپ پیرامون جولان اشغالی را محكوم و بر اینكه جولان به حاكمیت ملی سوریه برمی گردد، تاكید كردند.
شركت كنندگان در این تجمع دست نوشته هایی در محكومیت تصمیم رئیس جمهوری آمریكا در مورد جولان اشغالی سوریه در دست داشتند.
محمد خالد النهوس استاندار درعا در این مراسم تاكید كرد: سوریه در هشت سال گذشته با تروریسم جهانی و حامیان آن از جمله آمریكا مقابله كرد و توانست بر آنها پیروز شود.
النهوس افزود: جولان عربی، سوری خواهد ماند، ملت سوریه از آن عقب نشینی نمی كنند و جولان به حاكمیت ملی سوریه بر می گردد.
محمد عیسی الجاویش یكی از فرزندان جولان اشغالی نیز كه در این مراسم حضور داشت، تاكید كرد كه جولان عربی سوریه به لطف فرزندان و فداكاری های ارتش عربی سوریه به وطن باز می گردد.

** قنیطره
اهالی استان قنیطره در جنوب سوریه نیز امروز با اجتماع مقابل ساختمان استانداری در شهر البعث این استان در راستای محكومیت این تصمیم ترامپ و ابراز همبستگی با اهالی جولان اشغالی، تجمع برگزار كردند.
همچنین سویدا ، حسكه ، حماه ، لاذقیه و حمص و دیگر شهرهای سوریه نیز امروز شاهد برگزاری برنامه های اعتراضی در ارتباط با تصمیم ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن حاكمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های اشغالی جولان بودند.
ترامپ رئیس جمهوری آمریكا پنجشنبه شب اعلام كرد كه اینك زمان آن فرارسیده كه پس از 52 سال، واشنگتن به طور كامل حاكمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت بشناسد. وی روز دوشنبه (دیروز) نیز متن فرمانی را در همین ارتباط امضا كرد.
رژیم صهیونیستی بلندی های جولان را در جریان جنگ 6 روزه با اعراب در سال 1967 اشغال كرد.
كنست (پارلمان) این رژیم در سال 1981 میلادی این منطقه را جزو مناطق رژیم صهیونیستی اعلام كرد.
شبد*1436*9122