۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۲۹
کد خبرنگار: 1880
کد خبر: 83816917
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتراضی سوری‌ها به قانون قیصر امریکا

۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۲۹
کد خبر: 83816917
اعتراضی سوری‌ها به قانون قیصر امریکا

تهران- ایرنا- شمار زیادی از سوری‌ها در شهرهای مختلف این کشور به دنبال آغاز اجرای قانون قیصر و اعمال تحریم‌های جدید علیه مردم سوریه از سوی امریکا و اتحادیه اروپا با برگزاری تظاهرات علیه این قانون ظالمانه اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ، در همین ارتباط اهالی استان قنیطره و جولان تاکید کردند که جنگ تروریستی و محاصره اقتصادی که توسط مقامات آمریکایی علیه سوریه از چند سال پیش با استفاده از تروریست ها و تحمیل جنگ اقتصادی علیه سفره مردم سوریه با اعمال قانون موسوم به " قانون سزار " به راه انداختند، پایبندی به میهن و مقاومت ما را دو چندان می کند.

شرکت کنندگان از فعالان مردمی و رسمی در تجمع شهرک خان ارنبه در قنیطره تاکید کردند: مردم سوریه که در گذشته ده ها توطئه آمریکایی را شکست داده اند،  امروز نیز قانون موسوم به " سزار" که سفره شهروند سوری را هدف قرار می دهد، شکست خواهند داد.

شرکت کنندگان در حالی که پرچم های سوریه و عکس هایی از بشار اسد رییس جمهوری این کشور را در دست داشتند، تلاش آمریکا و متحدانش برای لطمه زدن به اقتصاد سوریه از طریق دستکاری در نرخ ارز محکوم به شکست دانستند و تاکید کردند که مردم سوریه به تمام جهانیان ثابت خواهند کرد که وارثان هزاران سال تمدن هستند.

اعمال قانون قیصر یا همان تحریم ها گسترده از سوی آمریکا موجب شده است تا ارزش لیره واحد پول این کشور بشدت کاهش یافته و نرخ برابری آن در مقابل یک دلار به ۳ هزار و ۴۰۰ لیره برسد.

شرکت کنندگان در تجمع اعتراض آمیز در قنیطره و جولان از جامعه بین المللی خواهان دخالت برای اجرای قانون بین المللی و رفع تحریم اقتصادی و توقف دخالت در امور داخلی ملت سوریه شده اند.

در همین حال مردم در استان سویدا نیز امروز با برگزاری اجتماعی در برابر ساختمان استانداری این استان  اقدامات ظالمانه امریکا را برای اعمال تحریم های جدید محکوم کردند.

مردم سویدا تحریم های اخیر امریکا و اروپا را علیه سوریه بشدت محکوم کرده و بر ثبات و پایداری همه سوری ها در یک صف واحد علیه این اقدامات تاکید کردند.

امریکا از سال ۲۰۱۱ میلادی و همزمان با آغاز بحران سوریه و اقدامات تروریست های مورد حمایت برخی کشورهای غربی -عربی - صهیونیستی در کنار برخی همسایگان سوریه تحریم هایی را به همراه اروپا علیه سوریه اعمال کرده و در روزهای اخیر نیز بر شدت این تحریم ها علیه سوریه و دوستان آن افزوده است.

دولت سوریه نیز با اتخاذ برخی سیاست ها از جمله برگزاری جلسه با تجار و بازرگانان به دنبال افزایش ارزش لیره و جلوگیری از سقوط بیشتر آن است . در این ارتباط برخی رایزنی های به عمل آمده موجب شد امروز (چهارشنبه)  پول ملی تقویت و به ۳ هزار و ۱۰۰ لیره در مقابل هر دلار برسد.

پیش بینی می شود طی روزهای آتی  با اقدامات بعدی دولت این نرخ برابری به ۲ هزار و ۵۰۰ لیره در مقابل هر دلار برسد.

ورود غیرقانونی و تجاوزکارانه نیروهای امریکایی به مناطق شرقی سوریه ، احداث پایگاه های نظامی در ۱۹ منطقه این کشور ، حمایت از تروریست ها و آموزش نظامی آنان ، ارایه اطلاعات از تحرکات نیروهای سوری به تروریست ها ، نقل و انتقال تروریست ها هنگام محاصره نیروهای سوری از سوی نیروهای امریکایی از طریق هوا و محاصره حوزه های نفتی سوریه در شرق و شمال شرق این کشور از جمله اقدامات امریکا در ۶ سال گذشته و از زمان وارد کردن نیروهای نظامی خود به سوریه است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha