۶ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۱۲
کد خبر: 83256057
T T
۰ نفر

سومين جشنواره نوروزي رهگذر در مهريز آغاز شد

۶ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۱۲
کد خبر: 83256057
سومين جشنواره نوروزي رهگذر در مهريز آغاز شد

يزد - ايرنا - سومين جشنواره فرهنگي روستايي رهگذر با حضور جمعي از مسئولان، مردم و مسافران نوروزي در روستاي مزارع شور در كيلومتر 20 جاده اصلي مهريز به كرمان آغاز شد.

به گزارش ايرنا، اين جشنواره با هدف معرفي ظرفيت هاي تاريخي و فرهنگي و آداب و رسوم مردم به خصوص روستائيان به همت بخشداري و همكاري شوراهاي اسلامي روستايي اين شهرستان امروز سه شنبه شروع به كار كرد.
بخشدار مركزي مهريز گفت: جشنواره تا نهم فروردين ‌ماه 1398 با برنامه هاي فرهنگي و هنري و عرضه محصولات كشاورزي و صنايع دستي و غذاهاي محلي داير است.
مهدي دهقاني زاده در حاشيه برگزاري جشنواره در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: مسافران و ميهمانان نوروزي مي توانند با حضور در جشنواره از برنامه هاي آن استفاده كنند.
وي ابراز اميدواري كرد كه برگزاري اينگونه جشنواره ها بتواند در معرفي هرچه بيشتر شهر و فرهنگ و توانايي هاي مردم و منطقه به مسافران موثر واقع شود.
شهرستان مهريز با 55 هزار نفر جمعيت، در جنوب استان و مركز آن در 30 كيلومتري جنوب شهر يزد و در كنار جاده بين‌المللي شمال، جنوب كشور( تهران، بندرعباس و يزد، كرمان) واقع‌شده است.
اين شهرستان از سمت شمال به بخش مركزي يزد، از شرق به بخش هاي مركزي بافق و شهرستان شهربابك استان كرمان، از سمت جنوب به خاتم و سيرجان و از سمت غرب به بخش نير و شهرستان‌هاي ابركوه و تفت محدود است.
شهرستان مهريز داراي يك بخش مركزي و پنج دهستان به اسامي ارنان، بهادران، تنگ چنار، ميانكوه و خور ميز و 200 آبادي است.
45 روستاي بخش مركزي مهريز داراي شوراي اسلامي و دهياري مصوب است و تاريخ بناي شهرستان و اطراف آن مربوط به‌پيش از اسلام است.
بناي مهريز را با حدود 600 اثر تاريخي و فرهنگي كه 100 مورد آن در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيده به مهر نگار دختر انوشيروان ساساني نسبت مي‌دهند.
7541/ 2047/