۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۳۷
کد خبر: 83256596
T T
۰ نفر
خسارت حدود 183ميليارد ريالي سيل به تاسيسات آبرساني روستايي مازندران

ساري- ايرنا - مدير عامل آبفار مازندران گفت: سيل به تاسيسات آبرساني 271 روستا با جمعيت 60 هزار و 289 مشترك بيش از 182 ميليارد و560 ميليون ريال خسارت وارد كرد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومي و آموزش همگاني شركت آب و فاضلاب روستايي مازندران، مجيد عبدالهي افزود: با توجه به شدت بارش ها در مدت زمان كم و جاري شدن سيل، تاسيسات آبرساني روستايي در 14 شهرستان و حتي تجهيزات انبار مركزي شركت آبفار در شهر سورك آسيب ديد.
وي بيشترين خسارت سيل را به تاسيسات آبرساني مشتركان در شهرستان هاي ساري، بهنمير و سيمرغ اعلام كرد.
عبدالهي ادامه داد: سيل سبب تخريب 47 كيلومتر خطوط انتقال و 10 كيلومتر شبكه توزيع، از مدارخارج شدن 31 دستگاه الكتروموتور و پمپ، تخريب 39 دستگاه سيستم اتوماسيون، تخريب و رسوب 18 حلقه چاه و بهسازي 25 دهنه چشمه، تخريب و رسوب 982 حوضچه شيرآلات همچنين تخريب 225 دستگاه شيرآلات برقي و مكانيكي، آب گرفتگي 4 دستگاه ديزل ژنراتور، تخريب3 كيلومتر راه دسترسي به تأسيسات و چشمه ها ، 544 فقره شكستگي در خطوط انتقال و شبكه توزيع و تخريب و رسوب 15660 دستگاه كنتور خانگي شد.
مدير عامل شركت آب و فاضلاب روستايي مازندران در خصوص اقدامات انجام شده در بحران سيل گفت: به دليل تجربه شركت در حوادث و بحران هاي قبلي و آمادگي در خدمات رساني به روستاها پس از حوادث و بحران ها، اين شركت در همان لحظات اوليه وقوع سيل با تجهيز امكانات فني و لجستيكي، اعزام 40 اكيپ عملياتي رفع حوادث و اتفاقات و ارسال 17 دستگاه تانكر سيار و نيز فعال سازي دستگاه بسته بندي آب به ياري مردم در مناطق سيلزده شتافت.
وي توضيح داد: در همان روز اول آب شرب بيش از 221 روستاي منطقه به صورت موقت برقرار و آب آشاميدني بقيه روستاها هم طي 4 روز به طور كامل برقرار شد.
وي افزود: به دليل كدورت بالاي آب سد البرز و عدم امكان تأمين آب شرب مشتركين شهرها و روستاهاي گروه الف و كمبود 500 ليتري آب اين منطقه تعدادي از روستاها با كمبود آب مواجه هستند اما در حال حاضر مقداري از آب مورد نياز با برداشت از تراز بالايي سد تامين شده است.
عبدالهي با اشاره به شرايط ناپايدار مناطق و مسيرهاي انتقال و توزيع آب گفت: با توجه به وصل موقت آب تعدادي از روستاها و احتمال ايجاد اختلال و قطعي آب، در حال حاضر تا ثبات شرايط جوي و مرتفع شدن مشكلات، تمامي نيروهاي امدادي با تجهيزات و امكانات لازم در حال آماده باش و در تلاش هستند تا آبرساني به حالت كاملا پايدار برقرار شود.
به گزارش خبرنگار ايرنا در حادثه سيل اواخر اسفندماه در مازندران به 6 هزار و 200 واحد مسكوني، مزارع كشاورزي، تاسيسات زيربنايي از جمله راهها حدود 13 هزار ميليارد ريال خسارت وارد شد.
طبق بررسي هاي صورت گرفته سيل به 9 شهر و 260 روستاي استان مازندران خسارت زده است.
6990/1899