۷ فروردین ۱۳۹۸، ۲۲:۳۴
کد خبر: 83257393
T T
۰ نفر
آغاز موج  دوم بارش ها در چهارمحال و بختیاری از روز یكشنبه

شهركرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با فروكش كردن بارش های سیل آسا در استان سامانه بارشی پرقدرتی از روز یكشنبه هفته آینده وارد استان می شود.

مهرداد قطره سامانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه بارشی اخیر با فعالیت 2 روز خود در استان بیشترین بارش ها را در كوهرنگ با 283 میلیمتر به همراه داشت.
وی ادامه داد: برهمین اساس میانگین بارش های سال زراعی جاری(یكم مهر 97 تا 7 فروردین 98) شهرستان كوهرنگ به یك هزار و 761 میلیمتر رسید و ارتفاع برف در شهر چلگرد در همین تاریخ 42 میلیمتر گزارش شده است.
قطره سامانی برای روز پنجشنبه در شهرستان كوهرنگ بارش های پراكنده برف پیش بینی كرد و گفت: این در حالی است كه برای روزهای یكشنبه و دوشنبه رگبار شدید باران و خطر وقوع سیل در شهرستان كوهرنگ پیش بینی می شود.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری همچنین میانگین بارش های سال زراعی جاری استان را 685 میلیمتر اعلام كرد و افزود: این بارش ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 450 درصد رشد و نسبت به میانگین بلندمدت دوره مشابه 40 درصد رشد داشته است.
به گزارش ایرنا، سیلاب های بهاری روزهای دوشنبه و سه شنبه در چهارمحال و بختیاری خسارت هایی به مزارع كشاورزی، مزارع پرورش ماهی، زیرساخت ها و منازل مسكونی مردم در نقاط مختلف استان به ویژه در شهرستانهای كوهرنگ، اردل، كیار و لردگان وارد كرد.
برآورد اولیه این خسارات یك هزار و 500میلیارد ریال اعلام شده است.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه های زاینده رود، كارون و بخشی از دز است و بارش های سیل آسا در این شهرستان منجر به بالا آمدن دبی این رودخانه ها شده است.
7363/2097