بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری تا یازدهم فروردین ادامه دارد

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بارش‌ شدید باران و برف که از روز شنبه در استان آغاز شد تا روز دوشنبه یازدهم فروردین‌ماه ادامه دارد و در برخی مناطق با وقوع تگرگ، رعد و برق و باد به نسبت شدید همراه است.

مهرداد قطره سامانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین بارش‌ روز دهم فروردین، برای نیمه غربی و جنوبی استان پیش‌بینی شد و بارش‌ها برای روز دوشنبه محدود به مناطق غربی استان است.

وی ادامه داد: در اتفاعات و به ویژه شهرستان کوهرنگ نیز همچنان بارش برف ادامه دارد که ترددها را در گردنه‌ها با مشکل مواجه می‌کند، از همین رو رانندگان برای تردد در این محورها باید خودروهای خود را به زنجیرچرخ مجهز کنند.

قطره سامانی تصریح کرد: با خروج این سامانه بارشی برای صبح روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ، کاهش نسبی دما وجود دارد و باغداران برای مقابله با سرمازدگی باغات خود آمادگی داشته باشند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری، بیشترین میزان بارش‌ها طی ۴۸ ساعت گذشته را مربوط به ایستگاه کوهرنگ با ۵۰ میلیمتر اعلام کرد و گفت: مالخلیفه با ۴۰ میلیمتر، لردگان با ۳۲ میلیمتر، فارسان با ۲۰ میلیمتر، اردل با ۱۸ میلیمتر و بن و بلداجی با ۱۶ میلیمتر بیشترین بارش‌های استان را به خود اختصاص دادند.

قطره سامانی افزود: بارش‌ها همچنین تاکنون در شهرکرد و بروجن ۹ میلیمتر، سامان ۱۲ میلیمتر، شلمزار ۱۰ میلیمتر، سورشجان ۱۴ میلیمتر و فرخشهر ۹ میلیمتر گزارش شده است.

به گزارش ایرنا، بارش شدید باران در شنبه شب نهم فروردین‌ماه، منجر به وقوع سیلاب در شهرستان کوهرنگ شده و هم‌اینک راه ارتباطی ۷ روستا با مرکز این شهرستان قطع شده است.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha