۷ فروردین ۱۳۹۸، ۲۳:۰۱
کد خبر: 83257420
T T
۰ نفر
یك مقام مذهبی روس:افزایش تعداد چینی ها و مسلمانان در روسیه نگران كننده است

مسكو - ایرنا - رئیس كمیسیون امور خانواده و دفاع از مادران و كودكان كلیسای ارتدوكس روس از افزایش سریع جمعیت مسلمانان و چینی ها در روسیه ابراز نگرانی كرده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از ریانووستی،كشیش دمیتری اسمیرنوف رئیس كمیسیون امور خانواده و دفاع از مادران و كودكان تحت نظارت پاتریارك كلیسای ارتدوكس روس گفت كه 30 سال به عمر روسیه به عنوان كشور روسها زمان باقی مانده است.
به گفته وی پس از سپری شدن این دوره، اتباع چینی در بخش آسیایی روسیه ساكن می شوند و بخش اروپایی این كشور را نیز مسلمانان در اختیار خواهند داشت.
مقام كلیسای ارتدوكس روس یادآوری كرد كه امپراتوری بیزانس (روم شرقی) در زمان حیات خود مركز جهان محسوب می شد اما امروز اثری از آن نیست.
در همین حال واختانگ كیپشیدزه معاون بخش همكاری با جامعه و رسانه های كلیسای ارتدوكس روس در توضیح سخنان كشیش اسمیرنوف به ریانووستی گفت: كلیسای ارتدوكس روس، مسیحیان را از نابودی نمی ترساند بلكه می خواهد تا با مراقبت بیشتری نسبت به خانواده رفتار كنند و زاد و ولد بیشتری داشته باشند.
وی خاطرنشان كرد: هیچ شكی در حساسیت مساله جمعیتی برای ارتدوكس های روسیه وجود ندارد و سیاست درست در عرصه حمایت از زاد و ولد هم از اهمیت زیادی برخوردار است.
گفتنی است جمعیت چینی ها در روسیه بر اساس آمارگیری سال 2010 حدود 29 هزار نفر بود اما در سالهای اخیر صدها هزار تبعه چینی برای كار كردن به مناطق خاور دور روسیه مهاجرت كرده اند به گونه ای كه رسانه های روسی شمار آنها را تا 900 هزار نفر برآورد كرده اند.
جمعیت مسلمانان روسیه هم بیش از 25 میلیون نفر تخمین زده می شود با این تفاوت كه همواره بخشی از روسیه مسلمان بوده اند.
مسلمانان از دیرباز در اكثر مناطق قفقاز شمالی، مركزی شامل ولگا و مسكو و سن پترزبورگ سكونت دارند.
اروپام*391*1346**