۱۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۰۶
کد خبر: 83259682
T T
۰ نفر

ساعت زمین رویدادی برای مبارزه با تغییرات اقلیم

۱۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۰۶
کد خبر: 83259682
ساعت زمین رویدادی برای مبارزه با تغییرات اقلیم

تهران – ایرنا – ساعت زمین یك سنت سالانه است كه در آن افراد سراسر جهان به مدت یك ساعت چراغ‌ها و تجهیزات الكترونیكی را با هدف آگاهی‌بخشی در مورد تغییر اقلیم و حفظ انرژی، خاموش می‌كنند.

به گزارش روز شنبه گروه اخبار علمی ایرنا، این رویداد برای اولین بار توسط بنیاد جهانی طبیعت شكل گرفت كه در آن ساعت 8:30 تا 9:30 بعد از ظهر سی‌ام مارس به مدت یك ساعت تمام چراغ‌های اضافی و تجهیزات الكترونیكی غیر ضروری خاموش می‌شوند.
بنیاد جهانی طبیعت بزرگترین اتحادیه بین‌المللی در زمینه حفاظت از محیط زیست است كه در سال 1961 میلادی در سوئیس تاسیس شد.
این رویداد نمادین برای اولین بار در سال 2007 میلادی از استرالیا آغاز شد و در آن بنیاد جهانی طبیعت 2.2 میلیون نفر را برای حمایت از اقدامات مربوط به تغییرات آب و هوا تشویق كرد كه چراغ‌های غیر ضروری را به مدت یك ساعت خاموش كنند. پس از آن در سراسر جهان این اقدام مورد استقبال عمومی قرار گرفت و در این جهت چراغ‌های برج ایفل در پاریس،‌ برج ساعت بیگ بن در لندن، خانه اپرای سیدنی، ساختمان امپایر استیت در منهتن، كاخ باكینگهام در لندن،‌ تماشاخانه كولوسئوم در رم و كاخ ادینبورو در شهر ادینبورو به مدت یك ساعت خاموش می‌شوند.
تمام افرادی كه در این رویداد شركت می‌كنند یك هدف مشترك دارند و آن آینده‌ای سازگار با محیط زیست است. تغییرات اقلیمی و از دست دادن طبیعت دو تهدید بزرگ محیط زیست است كه برای حل آن كمك تمام ساكنین زمین مورد نیاز است. هر فردی كه در رویداد ساعت زمین یا جنبش‌هایی به این شكل شركت می‌كند، آمادگی خود را برای كمك به محیط زیست اعلام كرده است.
علمی**9259**1485
۰ نفر