۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۱۷
کد خبر: 84696327
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شیراز در روز زمین خاموش می‌شود

۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۱۷
کد خبر: 84696327
شیراز در روز زمین خاموش می‌شود

شیراز-ایرنا- سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز گفت: مدیریت شهری شیراز با خاموشی یک ساعته نورپردازی های شهری، به پویش جهانی ساعت زمین می پیوندد.

روح الله مظفری روز شنبه در این باره گفت: در راستای حمایت از پویش جهانی ساعت زمین نورپردازی پل شهدای معلم، تقاطع شهدای کشن و میدان شهدا روز شنبه ششم فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه به مدت یک ساعت خاموش می شود. 

وی ادامه داد: از شهروندان نیز دعوت می کنم با خاموش کردن چراغ‌های اضافی از ساعت ۲۰ و ۳۰دقیقه الی ۲۱ و ۳۰ دقیقه شنبه ۶ فروردین ماه از این پویش حمایت کنند.

مظفری گفت: این رویداد یک برنامه خاموشی نمادین و یکی از بزرگترین پویشهای مردمی جهان در حوزه محیط زیست است که به‌ منظور آگاهی‌بخشی نسبت به بحران تغییرات اقلیم و گرمایش جهانی از سال ۲۰۰۷ اجرا می شود.

بنیاد جهانی طبیعت ۲.۲ میلیون نفر را برای حمایت از اقدامات مربوط به تغییرات آب و هوا تشویق کرد که چراغ‌های غیر ضروری را به مدت یک ساعت خاموش کنند.

پس از آن در سراسر جهان این اقدام مورد استقبال عمومی قرار گرفت و در این جهت چراغ‌های برج ایفل در پاریس،‌ برج ساعت بیگ بن در لندن، خانه اپرای سیدنی، ساختمان امپایر استیت در منهتن نیویورک، کاخ باکینگهام در لندن،‌ تماشاخانه کولوسئوم در رم و کاخ ادینبورو در شهر ادینبورو اسکاتلند به مدت یک ساعت خاموش می‌شوند.

همچنین از آن پس تاکنون کشورهای مختلف از جمله ایران به این کنوانسیون پیوسته‌اند.

در این سنت سالانه افراد سراسر جهان به مدت یک ساعت (ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰) بعد از ظهر سی ‌ام مارس، چراغ ‌ها و تجهیزات الکترونیکی را با هدف آگاهی‌ بخشی در مورد تغییر اقلیم و حفظ انرژی خاموش می‌کنند و تمام افرادی که در این رویداد شرکت می‌کنند یک هدف مشترک دارند و آن آینده‌ای سازگار با محیط زیست است.

بنیاد جهانی طبیعت بزرگترین اتحادیه بین‌المللی در زمینه حفاظت از محیط زیست است که در سال ۱۹۶۱ میلادی در سوئیس تاسیس شد.

تغییرات اقلیمی و از دست دادن طبیعت دو تهدید بزرگ محیط زیست است که برای حل آن کمک تمام ساکنین زمین مورد نیاز است، مشارکت کنندگان در رویداد ساعت زمین با این اقدام نمادین آمادگی خود را برای کمک به محیط زیست اعلام می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha