۱۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۰۱
کد خبر: 83263719
T T
۰ نفر

جشن عيد سعيد مبعث در شيراز برپا شد

۱۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۰۱
کد خبر: 83263719
جشن عيد سعيد مبعث در شيراز برپا شد

شيراز- ايرنا- آيين هاي ويژه جشن عيد سعيد مبعث و سالروز ابلاغ پيام وحي الهي به پيامبر خاتم حضرت محمد مصطفي (ص) در شيراز برگزار شد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، مساجد، تكايا و بقاع متبركه شيراز از شامگاه سه شنبه تا امروز از جمله كانون هاي برپايي آيين هاي جشن و سرور در روز عيد سعيد مبعث بودند.
حرم حضرت احمد بن موسي شاهچراغ (ع) در اين ميان كانون دلدادگان ائمه اطهار (س) بود كه در آيين جشن برپا شده در شبستان امام خميني (ره) شمار زيادي از مسافران و شهروندان شيراز را به همين مناسبت گردهم آورد.
خطيبان و واعظان ديني به همين مناسبت به تبيين اهداف رسالت پيامبر گرامي اسلام (ص) و تاثير آن بر بشريت از صدر اسلام تاكنون پرداختند و مداحان اهل بيت، سروده هايي شاد در اين مناسبت مهم مذهبي مسلمانان جهان خواندند.
27 رجب در تاريخ اسلام رويدادي بزرگ و اعلام رسالت پيامبر اسلام حضرت محمد مصطفي (ص) است، واقعه اي كه از پيش به تصريح قرآن كريم در تورات و انجيل بشارت ظهور پيامبر خاتم را اعلام كرده بود.
خبر ديگري از اين آستان مقدس حاكي است كه بنا بر سنتي حسنه، جمعي از خادمان آستان مقدس حضرت احمدبن موسي الكاظم شاهچراغ (ع) به حرم مطهر حضرت سيدعلاءالدين حسين بن موسي الكاظم (ع) و آستان مقدس 'هفت امامزاده' مشرف شدند و به ساحت مقدس اين امامزادگان جليل القدر اداي احترام كردند.
9910/ 2027