۱۷ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۱۴
کد خبر: 83265841
T T
۰ نفر

موج ها و فواره طبيعي آب در ساحل چابهار، زيبا و ديدني

۱۷ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۱۴
کد خبر: 83265841
موج ها و فواره طبيعي آب در ساحل چابهار، زيبا و ديدني

چابهار- ايرنا- تماشاي موج ها، ساحل شني و صخره اي و موج فشان ها يا فواره طبيعي آب در ساحل صخره اي چابهار همراه با امواج زيبا و پرواز چندين متري آب در هوا براي هر گردشگري جذاب و ديدني است.

به گزارش ايرنا چابهار تنها بندر اقيانوسي ايران و متصل به آب هاي آزاد دنيا از نظر جاذبه هاي تفريحي، گردشگري و تاريخي از اهميت فراواني برخوردار است و بيش از 700 منطقه تفريحي و ديدني دارد.
فواره طبيعي آب در محدوده دريا بزرگ و نوار ساحلي چابهار به گواتر بسيار زيبا و ديدني هستند و رقص امواج در ساحل هر رهگذري را مجذوب مي كند تا ساعاتي را به گشت و گذار در سواحل زيبا و ديدني آن بپردازد.
وجود سواحل صخره اي در چابهار سبب شده تا امواج پس از برخورد با آنها گاه تا بيش از چهار تا 10 متر اوج بگيرند.
جلوه هاي طلوع و غروب خورشيد از ديگر مناظر زيبا و ديدني در ساحل بندر چابهار است.
چابهار هميشه بهار با چشم اندازهاي طبيعي و زيبا، ساحل دل انگيز، تالابها، كوههاي مريخي، باغات موز و انبه، بازارهاي متنوع منطقه آزاد و صدها مكان گردشگري و مردمي مهربان و خونگرم يكي از جذاب ترين شهرهاي ايران زمين براي سفرهاي گردشگري است.
دريا بزرگ از جمله مكان هاي مهم ديدني است كه به دليل متصل به آب هاي اقيانوسي تابلويي بسيار زيبا از اقيانوس و خلقت زيباي خداوندي را ترسيم و اين منطقه را به يكي از ديدني‌ ترين ساحل‌ هاي ايران و جهان تبديل كرده است.
دريا بزرگ به دليل قرار گرفتن در حاشيه درياي عمان و دهانه‌ اقيانوس هند، به بخش هايي از ساحل صخره اي چابهار گفته مي شود كه موج هاي خروشاني موسوم به «موج فشان» يا فواره آب در ساحل صخره اي ايجاد كرده است.
در همين قسمت ديواره‌ هاي سنگي وجود دارد كه بر اثر برخورد مداوم آب، پوششي از خزه روي آن را فراگرفته و به فرش خزه معروف است.
رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چابهار به خبرنگار ايرنا اظهار داشت: 2 ساحل متفاوت در شهر چابهار وجود دارد كه به دريا بزرگ و دريا كوچك مشهور هستند.
عبدالحميد بلوچزاده افزود: اغلب خانواده ‌ها براي آب بازي بچه‌ ها به اين 2 ساحل مي روند و ساعت ها در دريا بزرگ به تماشاي موج‌ هاي خروشان، آب فشان ها يا فواره آب مي نشينند.
وي بيان كرد: چابهار علاوه بر جاذبه طبيعي زيباي موج فشان، سواحل صخره‌ اي، ماسه اي و فرش خزه‌ ها، بيش از 400 اثر تاريخي، باستاني، گردشگري و ديدني دارد كه براي هر مسافري جذاب هستند.
وي از هم ميهنان سراسر كشور خواست در اين ايام براي تماشاي موج فشان، فواره آب و موج هاي خروشان سفري به چابهار داشته باشند.
چابهار در فاصله 645 كيلومتري جنوب زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان و ساحل درياي عمان واقع شده است.
3043 **6081