ساخت باشگاه بین المللی موج‌سواری در ساحل رمین در اولویت منطقه آزادچابهار است

چابهار - ایرنا - رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به متصل بودن سواحل زیبای بلوچستان به آب‌های اقیانوسی و وجود موج‌های خروشان، گفت: ساخت باشگاه بین المللی موج‌سواری در ساحل رمین با همکاری ارگان‌های مرتبط از مهمترین اولویت‌های این سازمان است.

حمیرا ریگی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: سازمان منطقه آزاد چابهار از هیأت موج‌سواری کشور حمایت‌های همه‌ جانبه می‌کند تا این رشته ورزشی به روزهای اوج خودش برسد.

وی بیان کرد: یکی از رشته‌های ورزشی اصلی منطقه آزاد که در شورای سیاست گذاری مسوولیت اجتماعی شرکت توسعه پتروشیمی نگین مَکُران مورد حمایت ویژه قرار دارد، موج سواری است، این ورزش هیجانی می‌تواند سالانه گردشگران زیادی را به این منطقه هدایت کند و موجب رشد و رونق اقتصاد جامعه محلی شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: سواحل بلوچستان مرکزی مناسب برای برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی در حوزه ورزش‌های دریایی است و اگر بخواهیم جاذبه‌های گردشگری بی بدیل چابهار را معرفی کنیم، لزوما باید موج سواری در سواحل زیبا و دیدنی اقیانوسی چابهار را معرفی کرد.

وی با اشاره به دیدار جمعی از باشگاه‌داران و هیأت موج‌سواری کشور خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات به درخواست‌کنندگان راه‌اندازی باشگاه موج‌سواری، راه‌اندازی دفتر موج‌سواری غرب آسیا، واگذاری زمین به علاقمندان، سرمایه‌گذاران و راه‌اندازی باشگاه‌های سیار موج‌سواری و رقابت موج‌سواری جام مَکُران از جمله خواسته‌های آنان است.

ریگی افزود: بدون شک یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری ایران، موج‌سواری بر روی امواج سواحل زیبای مَکُران است برای همین منظور کلاس‌های مربیگری و داوری درجه سه در سواحل زیبای اقیانوسی چابهار با مشارکت سازمان منطقه آزاد چابهار در حال برگزاریست.

وی با بیان اینکه چابهار، بهترین نقطه برای موج سواری در ایران است و این منطقه یکی از مناسب‌ترین سواحل را برای انجام این ورزش مفرح دارد، گفت: اتصال دریای عمان به اقیانوس هند، یکی از مزیت‌های این منطقه است و باعث شده‌ شهر چابهار به قطب موج‌سواری کشور تبدیل شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: چند سالیست که توریست‌های داخلی و خارجی از امکانات بی‌نظیر ساحل این منطقه استفاده می‌کنند. منطقه چابهار در ماه‌های خرداد تا شهریور میزبان جشنواره‌های متعدد موج‌سواری است که این موضوع باعث رونق گردشگری چابهار نیز شده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha