۱۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۲۶
کد خبر: 83266283
T T
۰ نفر

آب شرب شهرهاي استان كرمانشاه سالم است

۱۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۲۶
کد خبر: 83266283
آب شرب شهرهاي استان كرمانشاه سالم است

كرمانشاه- ايرنا- مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري كرمانشاه گفت: آب آشاميدني تمام شهرهاي استان هيچ مشكلي ندارد و مردم با اطمينان مي توانند اين آب را بياشامند.

عليرضا تخت شاهي روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: سلامت آب در مناطق سيل زده استان كرمانشاه بررسي شده و هيچگونه آلودگي در آب شرب شهرهاي استان كرمانشاه وجود ندارد.
وي اظهار داشت: با اقدام هايي كه در زمينه سلامت آب شرب شهرهاي استان انجام شده، تاكنون حتي يك مورد آلودگي آب در شبكه توزيع و آبرساني در مناطق سيل زده نداشتيم.
وي اضافه كرد: با توجه به بارش هاي اخير و وقوع سيل هاي بي سابقه و تهديد منابع آب آشاميدني استان، اقدام هاي مديريتي و عملياتي گسترده اي در راستاي پيشگيري از آلودگي آب شرب در مناطق سيل زده صورت گرفت.
وي با اشاره به اينكه از زمان بروز سيلاب، با همكاري معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي در قالب كشيك در تمام ساعات شبانه روز بازديدهاي ميداني و كنترل سلامت آب آشاميدني به عمل آمد، افزود: خوشبختانه در نتيجه اين مداخلات مستمر و به موقع، تاكنون موردي از آلودگي آب شرب شهرها و بيماري هاي منتقله از آب در سطح استان گزارش نشده است.
به گفته مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان كرمانشاه، بازديد مكرر از سامانه هاي آبرساني با ريسك بالا و انجام تست هاي كلرسنجي، كدورت سنجي، آزمايش ميكروبي و توزيع مواد گندزدا به منظور پيگيري و رفع به موقع فوريت هاي بهداشتي آب، و شست و شو و رفع گرفتگي شبكه جمع آوري و خطوط انتقال فاضلاب براي جلوگيري از پس زدگي آن به داخل منازل نيز در اين ايام از جمله اقدام هاي صورت گرفته در اين خصوص بوده است.
تخت شاهي ادامه داد: از آنجايي كه در زمان وقوع چنين حوادثي ممكن است با بالا آمدن سطح آب، آلودگي‌هاي ميكروبي و بيماري‌هاي عفوني ايجاد شود، به منظور پيشگيري از اين موضوع اقدام به كلرزني و چك كردن بار ميكروبي و آلودگي آب و انجام آزمايشهاي لازم درمحل، كرديم و سطح كلر آب‌ها مورد سنجش قرار گرفت.
وي تاكيد كرد: باوجود كارستيك بودن منابع آبي و بالارفتن كدورت آب در اينگونه مواقع، خوشبختانه با پيش بيني شرايط و اقدام هاي به عمل آمده، طي اين مدت حتي يك مورد آلودگي آب شرب هم در مناطق سيل زده نداشتيم و در برخي مناطق هم كه كدورت آب بالارفت بلافاصله از ورود آن به شبكه توزيع جلوگيري و تانكرهاي سيار آبرسان اعزام و آب بسته بندي شده و بطري شده توزيع گرديد.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان كرمانشاه تصريح كرد: همكاران حوزه معاونت بهره برداري و آزمايشگاه شركت، از ساعات پاياني بارش ها كه آب وارد شبكه توزيع شهرهاي سيل زده شد، مرتبا به كنترل ميكروبي، شيميايي و فيزيكي آب پرداختند و آزمايش هاي مختلف روي آب شرب اين شهرها انجام شده و هيچگونه مشكل و يا آلودگي مشاهده نشده است.
وي با اشاره به اينكه شركت آب و فاضلاب استان داراي آزمايشگاه پيشرفته و مجهز به بروزترين و پيشرفته ترين ابزار آزمايشگاهي است، افزود: همچنين برخي شهرهاي استان مجهز به تجهيزات اندازه گير آنلاين هستند و در ساير شهرها نيز با تجهيزات آزمايشي قابل جابه جايي و پرتابل، پارامترهاي اوليه، سنجش شده و مشكلي وجود نداشته است.
تخت شاهي تاكيد كرد: در برخي نقاط به علت قطع برق و در نتيجه توقف فعاليت ايستگاه هاي پمپاژ و يا جلوگيري از ورود آب به شبكه توزيع به منظور حفظ سلامت شهروندان، قطعي و يا افت فشار آب داشتيم.
به گفته وي در شهري مانند ريجاب كه منبع آب آن بر اثر بارندگي هاي اخير داراي كدورت مي باشد، آبرساني به شهروندان از طريق تانكرهاي سيار آبرسان و توزيع آب بسته بندي و بطري شده صورت مي گيرد.
گفتني است در روزهاي گذشته آبرساني به برخي شهرهايي كه درمعرض سيلاب مشكلاتي در توزيع آب شهري داشتند با 22 تانكر سيار آبرسان انجام شده است.
استان كرمانشاه با 2 ميليون نفر جمعيت 369 هزار مشترك آب دارد كه از اين تعداد 220 هزار مشترك مربوط به شهر كرمانشاه است.
سامانه بارشي قوي كه يكشنبه شب هفته گذشته وارد آسمان استان كرمانشاه شد در 24 ساعت فعاليت سبب بارش شديد و به دنبال آن آبگرفتگي و سيل شد.
سيلاب خسارت فراواني به زيرساخت‌هاي اين استان به ويژه در حوزه كشاورزي و راه وارد كرد.
شدت بارش‌ها و سيل در شرق و جنوب شرقي استان در شهرستان‌هاي هرسين، كنگاور و صحنه بيشتر بود.
3033/8066