۲۴ فروردین ۱۳۹۸، ۹:۳۴
کد خبر: 83275578
T T
۰ نفر
تاكيد نوبخت بر لزوم تسريع در اتصال ريلي به منطقه آزاد انزلي

انزلي-ايرنا-معاون رييس جمهور و رييس سازمان برنامه و بودجه در جلسه هماهنگي اتصال ريل به بنادر منطقه آزاد انزلي ،با بر لزوم اتصال راه آهن رشت به بنادر كاسپين و انزلي تا قبل از پايان سال آينده تاكيد كرد .

به گزارش روز شنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي سازمان منطقه آزاد انزلي ، محمد باقر نوبخت اظهار داشت: با توجه به اهميت اين پروژه از كليه ظرفيت ها، جهت تسريع و تكميل اين پروژه ملي و فراملي استفاده خواهيم كرد و در گام نخست در سال آينده ريل به بندركاسپين منطقه آزاد انزلي متصل خواهد شد .
وي خاطرنشان كرد: اتصال ريل به بنادر محدوده منطقه آزاد انزلي خليج فارس را به درياي خزر پيوند مي دهد و از اين طريق درياي خزر و كشور هاي حاشيه آن به جهان متصل خواهد شد.
رييس سازمان برنامه و بودجه كشور در ادامه به نقش مهم منطقه آزاد انزلي در توسعه مبادلات با كشور هاي حاشيه خزر اشاره و تصريح كرد : با توجه به زيرساخت هاي ايجاد شده و موقعيت راهبردي اين منطقه و قرار گرفتن در مسير كريدور هاي تجاري بين المللي ، با اتصال ريل به بنادر منطقه به عنوان يك پروژه زير ساختي منحصر بفرد مي توانيم علاوه بر توسعه مراودات تجاري ، كالاهايمان را به چين و حتي كشورهاي اروپايي صادر كنيم كه اين فعاليت ها موجب افزايش درآمد ارزي براي كشور خواهد شد.
معاون رييس جمهور در ادامه با اشاره به انجام مراحل تملك زمين در مسير راه آهن رشت به انزلي در كوتاه ترين زمان ممكن توسط دستگاه هاي مجري و پيمانكاران افزود : تا خرداد سال جاري بايد تملك زمين انجام شود و با توجه به اقدامات سازمان منطقه آزاد انزلي در انجام تملك زمين در 2 كيلومتر مسير ريلي واقع در اين منطقه شرايط لازم براي انجام كار و سرعت بخشيدن به اتمام پروژه فراهم است.
در اين نشست تخصصي كه با حضور رييس هيات مديره و مديرعامل سازمان، استاندار گيلان،نمايندگان مردم بندر انزلي و رشت در مجلس شوراي اسلامي، مديران وزارت راه ،مديران كل دستگاه هاي اجرايي استان و شركت هاي مشاور و پيمانكار طرح برگزار شد ، گزارشي از اقدامات انجام شده براي اتصال ريل به بنادر كاسپين و انزلي از سوي مديران دستگاه هاي اجرايي و شركت هاي مشاور و پيمانكار ارائه شد و دكتر نوبخت و هيات همراه از بندر كاسپين و مسير اتصال ريل به منطقه آزاد انزلي نيز بازديد كردند.
6030