۲۴ فروردین ۱۳۹۸، ۹:۵۱
کد خبر: 83275604
T T
۰ نفر
شهيد آخوندي: جوانان ادامه دهنده راه شهدا باشند

سمنان- ايرنا- شهيد حبيب الله آخوندي يكي از شهداي دفاع مقدس در بخشي از وصيت نامه خود، با تاكيد بر پيروي از رهبري اظهار داشت: مادامي كه جوانان راه شهدا را ادامه دهند، نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران پابرجا و برقرار است.

به گزارش ايرنا، شهيد آخوندي فرزند محمدعلي و سكينه يكم تير 1340 ، در بسطام از توابع شهرستان شاهرود، در خانواده اي ديندار متولد شد.
اين شهيد بزرگوار در دوران كودكي به لحاظ اخلاق خوبش همواره الگويي براي هم سن و سالانش بود و همواره تلاش براي شاد كردن دل ديگران داشت.
شهيد آخوندي از دوران كودكي در محافل سياسي و اجتماعي حضور فعال داشت و در تظاهرات عليه حكومت طاغوت شركت مي كرد و تاكيد بر اجراي احكام اسلامي داشت.
اين شهيد والامقام دانش آموز سال چهارم متوسطه بود كه نتوانست در برابر ظلم و ستم متجاوزان خاك وطن آرام بگيرد از اين رو با سن و سال كم احساس وظيفه كرد و رهسپار ميدان نبرد حق عليه باطل شد.
شهيد آخوندي اولين بار از طرف سپاه شاهرود به عنوان بسيجي به جبهه هاي جنگ اعزام شد و در نقش تيربارچي به دفاع از خاك نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در برابر متجاوزان و ظالمان پرداخت.
اين شهيد جليل القدر پس از چهار ماه و10 روز دفاع از خاك وطن سرانجام در دهم ارديبهشت 1361 در عمليات سراسر افتخار بيت المقدس، با اصابت تركش به خيل دوستان شهيدش پيوست.
اين شهيد بزرگوار در وصيت نامه خود گفته است: نماز جمعه را با شكوه هر چه تمام برگزار كنيد كه حضور پررنگ مردم در نماز جمعه پاسخي دندان شكن به ياوه گويان شرق و غرب است.
پيكر مطهرشهيد آخوندي در زادگاهش واقع در گلزار شهداي شهر بسطام در شهرستان شاهرود به خاك سپرده شد.
استان سمنان سه هزار شهيد تقديم نظام جمهوري اسلامي كرده است.
خبرگزاري جمهوري اسلامي(ايرنا) مركز سمنان در موضوع هاي مختلف فرهنگي و اجتماعي پرونده هاي خبري ويژه با برنامه مشخص را در دستور كار خود دارد.
با هدف قدرشناسي از رشادت ها و دلاوري هاي رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفي فرهنگ ايثار و شهادت به نسل جوان همچنين الگوسازي براي اين نسل، خبرگزاري ايرنا پرونده معرفي شهداي استان سمنان را گشوده است.
معرفي جاذبه هاي گردشگري استان، پرونده سلامت و معرفي كتاب، ديگر پرونده هاي خبري خبرگزاري ايرنا مركز سمنان است.
7342/6103