۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۲۲:۰۳
کد خبر: 83278302
T T
۰ نفر

جاده بجستان به مطرآباد و راه 9 روستا در كلات مسدود شد

۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۲۲:۰۳
کد خبر: 83278302
جاده بجستان به مطرآباد و راه 9 روستا در كلات  
مسدود شد

گناباد - ايرنا - جاده شهرستان بجستان به مطرآباد و راه 9 روستا در شهرستان كلات استان خراسان رضوي براثر بارندگي و جاري شدن سيل مسدود شد.

رئيس اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي بجستان يكشنبه شب به خبرنگار ايرنا گفت: جاده روستايي بجستان به مطرآباد از توابع بخش مركزي اين شهرستان به دليل بروز سيلاب مسدود شد.
حسن غفوريان افزود: اين جاده تا فروكش كردن سيلاب مسدود است.
وي از مردم مناطق شهري و روستايي بجستان خواست از نزديك شدن به محل عبور سيلاب و روان آبها خودداري كنند و تا پايداري هوا و اتمام سيلاب از انجام سفرهاي برون شهري در جاده هاي شهرستان پرهيز نمايند.
رئيس اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي بجستان گفت: مردم در صورت ضرورت قبل سفر از طريق تماس با شماره تماس 56526463 اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي بجستان از وضعيت جاده ها اطلاع حاصل كنند.
غفوريان افزود: مامورين راهداري و حمل و نقل جاده اي و پليس راه بجستان در آمادگي كامل براي ايمن سازي جاده هاي حوزه استحفاظي اين شهرستان هستند.
شهرستان بجستان در 278 كيلومتري جنوب مشهد واقع است.
فرماندار كلات نيز به خبرنگار ايرنا گفت: در پي بارشهاي ديروز و امروز راه ارتباطي 9 روستا در اين شهرستان همچنان مسدود است.
مهدي ناصري افزود: راه روستايي ارتكند به ژرف كه ارتباط دهنده چهار روستاست و راه ارتباطي آبگرم تا مومن آباد كه سه روستا را به يكديگر متصل مي كند مسدود اعلام شده است.
وي با اشاره به انسداد راه ارتباطي روستاهاي سنگ ديوار و بابا فرجي ادامه داد: تردد در 18 مسير از 23 راه ارتباطي به مناطق موسوم به 'محلات دامداري' در اين شهرستان ممكن نيست و البته اين راهها در قالب راههاي روستايي يا عشايري قرار نمي گيرند.
فرماندار كلات گفت: خدمات گاز، برق و مخابرات در تمام مناطق كلات وصل شده است و تنها آب روستاهاي كرناوه و قلعه نو هنوز قطع است.
جريان سيلاب ديشب در شهرستان كلات علاوه بر انسداد برخي راههاي روستايي و فرعي موجب آبگرفتگي 70 منزل مسكوني و سيل بردگي پنج دستگاه خودرو در شهر مركزي اين شهرستان شد.
بر اساس اخطار اداره كل هواشناسي خراسان رضوي شدت بارشها طي فردا 26 فروردين ماه در اين استان افزايش يافته كه منجر به بروز روان آب، آبگرفتگي و سيلابي شدن مسيلها در بيشتر مناطق خراسان رضوي مي شود.
مركز شهرستان 38 هزار نفري كلات در 155 كيلومتري شمال شرق مشهد واقع است.
3221/1922/2095 / 6053
۰ نفر