۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۴۵
کد خبر: 83290356
T T
۰ نفر

قاضی مسعودی مقام:

پرویز كاظمی روانه زندان شد

۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۴۵
کد خبر: 83290356
پرویز كاظمی روانه زندان شد

تهران- ایرنا- رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی گفت: پرویز كاظمی عضو سابق هیات مدیره بانك سرمایه در پرونده فساد مالی این بانك، به زندان رفت.

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، قاضی مسعودی مقام روز چهارشنبه در پایان هفتمین جلسه رسیدگی به پرونده 14 متهم در اخلال كلان اقتصادی در حوزه پتروشیمی در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی در جمع خبرنگاران درباره اجرای حكم سه نفر از مدیران سابق بانك سرمایه گفت: زمانی كه متهمان این پرونده (پرویز كاظمی، علی بخشایش و محمدرضا توسلی) برای اجرای حكم احضار شدند، نمی دانم چرا هر سه نفر همزمان سكته كردند و در بیمارستان بستری شدند و ما از پزشكی قانونی خواستیم موضوع را بررسی كند.
وی افزود: در حال حاضر پرویز كاظمی به زندان رفته است و در خصوص دو محكوم دیگر، معالجات در حال انجام است و گفته ایم اگر محكومان توانایی تحمل حبس را ندارند، باید در بهداری حبس تحمل حبس كنند كه این موضوع هم در دست بررسی است.
این سه متهم به 20 سال حبس، تحمل 74 ضربه شلاق در انظار عمومی و همچنین محرومیت از مشاغل دولتی به صورت دائمی محكوم شده اند و حكم صادره در 27 اسفند سال گذشته به آنان ابلاغ شد.
پرویز كاظمی اولین وزیر رفاه در دولت احمدی نژاد بود كه به دلیل اختلاف با احمدی نژاد استعفا داد. كاظمی از منتقدین احمدی نژاد به شمار می رفت.

* رسیدگی به پرونده بانك سرمایه از ماه رمضان آغاز می شود
قاضی مسعودی مقام گفت: پرونده اعضای هیات مدیره بانك سرمایه و چند نفر از بدهكاران این بانك از جمله هادی رضوی به دادگاه ارسال شده است و احتمالا اوایل ماه مبارك رمضان رسیدگی به این پرونده ها آغاز می شود.
وی در پاسخ به این سوال كه آیا پرونده هادی رضوی از متهمان پرونده بانك سرمایه تعیین وقت شده است، این مطلب را بیان كرد.
قاضی مسعودی مقام درباره تعداد متهمان این پرونده اظهار داشت: هشت نفر از اعضای هیات مدیره و سه تا چهار نفر از دیگر مسئولان بانك سرمایه در این پرونده وجود دارند كه به اتهامات همگی با هم رسیدگی می شود.
رسول امیرقهرمانی نماینده دادستان تهران در روزهای پایانی سال 97 گفته بود: بانك سرمایه 400 متهم دارد كه بخشی از این افراد متواری هستند ولی پرونده آنان در مسیر رسیدگی قرار دارد یا برخی افراد مانند هادی رضوی و جهانبانی از متهمان كلان این پرونده در نوبت رسیدگی هستند.

* پرونده نكویی در انتظار رسیدگی
مسعودی مقام درباره تعیین وقت برای پرونده علیرضا نكویی مالك روزنامه قانون گفت: این پرونده ایراداتی داشت كه آن را بازگرداندیم و معتقدیم مرجع قضایی قبلی كه مجتمع امور اقتصادی است باید به آن رسیدگی كند.
وی اظهار داشت: به نظرم شركت موردنظر وابسته به بانك سرمایه بوده و تحقیقات مقدماتی در دادسرا بر اساس اتهام اخلال انجام نشده است. اتهام های این پرونده در حد تحصیل مال نامشروع و خیانت در امانت است و اكنون منتظریم دیوان عالی كشور در مقام رفع اختلاف مشخص كند كه كدام دادگاه صالح به رسیدگی است.
مسعودی مقام ادامه داد: اگر دیوان عالی كشور دادگاه ویژه را صالح بداند، پرونده را به دادسرا باز می گردانیم تا تحقیقات بر مبنای اتهام اخلال در نظام اقتصادی صورت گیرد.

* حكم هدایتی تا ماه رمضان صادر می شود
رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی درباره آخرین وضعیت پرونده حسین هدایتی گفت: بخشی از حكم این پرونده صادر شده است كه در تلاشیم تا قبل از ماه رمضان اعلام شود.
وی درباره وعده هدایتی در جلسات رسیدگی مبنی بر پرداخت تمام بدهی هایش تا قبل از صدور رای دادگاه اظهار داشت: تاكنون بانك سرمایه چیزی به ما اعلام نكرده است.
پرونده حسین هدایتی معروف به عابر بانك تیم پرسپولیس طی 6 جلسه در شعبه سوم دادگاه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی برگزار شد و قضات این پرونده ضمن ارزیابی ١٠ هزار صفحه و ٦٠ جلد ضمن شنیدن دفاعیات متهمان و وكلای آنان در روزهای پایانی سال گذشته به پایان رسید.
هدایتی بارها در جلسات دادگاه به قاضی قول داده بود كه تا قبل از صدور حكم با فروش املاك خود تمامی بدهی موردنظر دادگاه را پرداخت كند.
اجتمام*1003*1834