۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۱:۱۸
کد خبر: 83292061
T T
۰ نفر

65 ميليارد ريال براي تكميل فرودگاه گناباد اختصاص يافت

۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۱:۱۸
کد خبر: 83292061
65 ميليارد ريال براي تكميل فرودگاه گناباد اختصاص يافت

گناباد- ايرنا- مدير كل فرودگاههاي استان خراسان رضوي از اختصاص 65 ميليارد ريال براي تكميل زيرساخت هاي فرودگاه گناباد طي سالجاري خبر داد.

محمد باقر قاسم زاده عصر پنجشنبه در حاشيه بازديد استاندار خراسان رضوي از فرودگاه در حال ساخت گناباد به خبرنگار ايرنا گفت: طي هفت سال گذشته 200 ميليارد ريال براي تكميل و ساخت اين فرودگاه هزينه شده و تاكنون باند آن به اتمام رسيده و ساختمان پايانه آن نيز با پيشرفت فيزيكي 40 درصد در حال اجرا و ساختمانهاي جانبي يگان حفاظت نيز در حال تكميل است.
وي افزود: دستگاههاي ناوبري هوايي فرودگاه گناباد تا سه ماه آينده تامين و مستقر مي شود و ساختمان پايانه اين فرودگاه تا 6 ماه آينده به اتمام مي رسد كه دهه فجر امسال با نشستن نخستين پرواز، فرودگاه گناباد به بهره برداري خواهد رسيد.
وي خواستار توجه بيشتر مسئولان مديريت شهري گناباد در سرعت بخشي به تعهداتشان در تكميل فرودگاه گناباد به خصوص احداث جاده دسترسي آن شد.
رئيس مجمع نمايندگان خراسان رضوي در مجلس شوراي اسلامي نيز از اختصاص 350 ميليارد ريال طي سال جاري به اجراي راه آهن مشهد به زاهدان در حد فاصل بجستان تا گناباد خبر داد.
حميد بنايي گفت: اين طرح به طول 50 كيلومتر تاكنون بيش از 25 درصد پيشرفت فيزيكي داشته و توجه بيشتر مسئولان ذيربط براي سرعت بخشي و تكميل آن را مي طلبد.
در سفر امروز استاندار خراسان رضوي به گناباد واحد توليدي ظروف مقوايي و شانه تخم مرغ در اين شهر به بهره برداري رسيد.
براي راه اندازي اين واحد توليدي 110 ميليارد ريال سرمايه گذاري شده كه 30 ميليارد ريال آن از طريق تسهيلات و بقيه از محل آورده بخش خصوصي تامين شده و با راه اندازي آن براي 40 نفر اشتغال ايجاد شده است.
بهره برداري از هتل كوثر شهر بيدخت گناباد نيز از ديگر بخشهاي سفر استاندار خراسان رضوي به اين شهرستان بود.
اين هتل در زميني به مساحت چهار هزار و 400 مترمربع و زيربناي سه هزار و 700 مترمربع با سرمايه گذاري 75 ميليارد ريالي بخش خصوصي و شهرداري بيدخت احداث شده است.
استاندار خراسان رضوي به اتفاق جمعي از مسئولان اين استان چهارشنبه شب به گناباد سفر كرد و حضور در مزار شهدا، ديدار با خانواده معظم شهيدان، تشكيل جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي و انعقاد تفاهم نامه معين اقتصادي گناباد از جمله برنامه هاي وي در اين سفر بود.
شهرستان گناباد در 287 كيلومتري جنوب مشهد واقع است.
2095/ 6053