۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۱۲
کد خبر: 83293989
T T
۰ نفر

جشنواره شعر شهداي مدافع حرم در انديمشك برگزار مي شود

۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۱۲
کد خبر: 83293989
جشنواره شعر شهداي مدافع حرم در انديمشك برگزار مي شود

انديمشك - ايرنا - فرماندار شهرستان انديمشك گفت:جشنواره سراسري شعر شهداي مدافع حرم به ميزباني شهرستان انديمشك برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا پيمان جهانگيري روز شنبه در نشست با جمعي از مديران دستگاه هاي اجرايي انديمشك افزود:اين كنگره با عنوان شهد شهود روز جمعه 13 ارديبهشت جاري در تالار خورشيد با حضور برخي مسئولان كشوري و استاني برگزار مي شود.
وي بيان كرد: تاكنون 721 اثر از شاعران 31 استان كشور به دبيري اين جشنواره در خوزستان ارسال شده كه از سوي عليرضا قزوه، علي محمد مؤدب زاده و صادق آهنين جان داوران اين جشنواره بررسي مي شوند.
جهانگيري گفت: اين جشنواره با هدف گراميداشت رشادت و ايثار شهداي مدافع حرم از جمله شهيد والامقام مدافع حرم انديمشك سردار جانمحمد عليپور برگزار مي شود.
وي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت را از نيازهاي ضروري در جامعه اسلامي دانست و افزود:اجراي برنامه هاي فرهنگي و هنري به منظور آشنايي نسل هاي جديد با عمق ايثار شهداي والامقام ضرورت دارد.
به گزارش خبرنگار ايرنا دبيري جشنواره سراسري شهد شهود را اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان عهده دار است.
شهرستان انديمشك بيش از يك هزار شهيد والامقام تقديم اسلام و انقلاب كرده است.
انديمشك هشت شهيد مدافع حرم دارد.
شهيد جانمحمد علي پور از رزمندگان انديمشكي بازنشسته سپاه پاسداران بود كه به صورت داوطلبانه براي دفاع از حرم زينب (س) و نبرد با تكفيري ها رهسپار سوريه شد و 13 مرداد 96 در درگيري با تكفيري ها در سوريه به فيض شهادت نايل آمد.
7281/ 6037