۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۲:۲۴
کد خبر: 83296897
T T
۰ نفر
بي توجهي به نماز، علت اصلي آسيب هاي اجتماعي است

يزد - ايرنا - رئيس ستاد اقامه نماز استان يزد گفت: علت اصلي بروز بسياري از ناهنجاري ها و آسيب هاي فرهنگي و اجتماعي در جامعه و بين جوانان به خاطر بي توجهي و بي تفاوتي به اقامه نماز است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام علي حبيبيان دوشنبه شب در اولين جلسه شوراي اقامه نماز مهريز در سال 98 افزود: اگر نماز به عنوان يك واجب الهي در بين مردم و جوانان گسترش يابد موجب پيشگيري از ناهنجاري هاست.
وي ادامه داد: جامعه ديني و معتقد به مباني الهي كه به واجبات به خصوص نماز توجه دارد هيچگاه در مسير گناه و فساد قرار نمي گيرد و زمينه عزت و بركت روز به روز بيشتر مي شود.
اين مسئول اظهار داشت: همه دستگاه هاي فرهنگي و آموزشي بايد در كنار ستاد اقامه نماز قرار گيرند و براي گسترش اين واجب الهي در بين مردم و جوانان اقدام هاي مناسب انجام دهند.
حبيبيان تصريح كرد: برگزاري فعاليت هاي فرهنگي و تشويقي و معرفي مراكز فعال و جوانان همكار در اين عرصه نقش مهمي در ترويج اقامه نماز در جامعه دارد.
همچنين فرماندار مهريز با تاكيد برلزوم شناخت انسان از ماهيت و هستي خود گفت: نماز يكي از راهكارهايي است كه انسان مي تواند از طريق آن به ذات و ماهيت اصلي خود پي ببرد.
رضا زارع زاده مهريزي با اشاره به اينكه نداشتن شناخت انسان از خالق خود سبب گمراهي و سقوط به پايين ترين درجه مي شود افزود: همه اركان نماز براي انسان ها به ويژه نسل جوان داراي درس و نكته بوده وانجام هر حركت در نماز اعم از ركوع، سجود و ساير موارد داراي يك فلسفه و پيشينه است كه امروز دانشمندان جهان به آن رسيده اند.
فرماندار مهريز با تاكيد برترويج فرهنگ اسلامي به ويژه اقامه نماز در سطح جامعه به خصوص در ميان نسل جوان خاطر نشان كرد: نوع رفتار، عملكرد و كردار مسئولان در اين حوزه در نسل جوان جامعه تاثيرگذار و سبب ترغيب يا بي انگيزگي در آنها مي شود.
همچنين دبير ستاد اقامه نماز مهريز با اشاره به برخي اقدام هاي انجام شده در اين ستاد در حوزه ترويج فرهنگ اقامه نماز گفت: كسب رتبه نخست استان از جهت ترويج فرهنگ نماز در سال گذشته از مهمترين افتخار در اين حوزه است .
حجت الاسلام حجت قانع با قرائت قسمتي از پيام مقام معظم رهبري در اجلاس سراسري نماز افزود: عمده برنامه هاي فرهنگي، آموزشي ستاد اقامه نماز بر محور آموزش و پرورش، مديران مدارس، معلمان و دانش آموزان و خانواده هاي آنان هستند.
وي با تاكيد برنقش آموزش و پرورش و دانش آموزان در ترويج اين فرهنگ بيان داشت: آموزش و پرورش همكاري خوبي در زمينه برگزاري اين نشست ها در طول سال انجام داده است.
اين مسئول به نقش مهم دانش آموزان در انتقال فرهنگ نماز به خانواده نيز اشاره كرد و گفت: البته كمبودهايي در اين زمينه وجود دارد كه نيازمند توجه ويژه مسئولان شهرستان است.
ستاد اقامه نماز مهريز در ستال هاي اخير به خاطر فعاليت و انجام وظايف رتبه اول استان را كسب كرده است.
مهريز 100 مدرسه، 300 مسجد و 100 روحاني دارد.
مركز شهرستان 55 هزار نفري مهريز در 30 كيلومتري جنوب شهر يزد قرار دارد.
7541/ 6197