۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۵۲
کد خبر: 83298631
T T
۰ نفر

ضریب اشغال قطارهای مسافری در مسیر خراسان افزایش یافت

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۵۲
کد خبر: 83298631
ضریب اشغال قطارهای مسافری در مسیر خراسان افزایش یافت

مشهد- ایرنا- مدیركل راه آهن خراسان گفت: ضریب اشغال قطارهای مسافری مسیرهای ریلی منتهی به مشهد در سال 97 نسبت به سال 96 افزایش یافت.

محمدهادی ضیایی مهر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته متوسط ضریب اشغال قطارهای مسافری در مسیرهای ریلی تهران - مشهد و بالعكس 83 درصد بود كه این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: متوسط ضریب اشغال در قطارهای مسافری سایر مبادی دیگر در سطح كشور به مشهد و بالعكس 86 درصد بوده كه رشد 15 درصدی را به نسبت مدت مشابه سال قبل داشته است و متوسط ضریب اشغال در قطارهای حومه ای استان 50 درصد بوده كه 17 درصد رشد داشته است.
مدیركل راه آهن خراسان گفت: خروج سالنهای با عمر 45 سال به بالا و تعدادی از واگنهای 30 ساله از سیستم ریلی، راحتی و وجود تنوع خدمات در قطارهای مسافری، همچنین كاهش زمان سفر و تاخیرها به ویژه در مسیرهای ریلی تهران – مشهد و بالعكس، چرخشی كردن قطارهای مسافری و استفاده از زمان خواب (توقف) این قطارها سبب جا به جایی این حجم از مسافر شده است.
ضیائی مهر افزود: در سال گذشته ارتباط ریلی مستقیم چهار شهر جدید نیز از جمله رشت، كرمانشاه، همدان و ارومیه با مشهد مقدس در حوزه مسافری برقرار شد و 10 رام قطار مسافری پنج ستاره در مسیرهای مشهد – تهران، مشهد – قم و مشهد – زنجان نیز تردد داشتند.
وی ادامه داد: با توجه به اینكه 50 درصد قطارهای مسافری در سطح شبكه ریلی در مسیر خراسان رضوی و منتهی به مشهد مقدس تردد می كنند بایستی زیر ساخت های ریلی، ایستگاهی و زیر بنایی در ایستگاه مشهد توسعه یابد و در حال حاضر 14 خط اصلی و 50 خط فرعی و پاركینگ با هفت سكو در ایستگاه مشهد آماده خدمت رسانی می باشد.
مدیركل راه آهن خراسان گفت: این اداره كل با تعداد 15 ایستگاه در مسیر ریلی مشهد – تهران و هشت ایستگاه در مسیر ریلی مشهد – سرخس تمامی زیرساخت های ریلی، ایستگاهی و زیر بنایی را جهت عزیمت و جا به جایی مسافرین به صورت كامل با تجهیز ایستگاه ها و سالن انتظار و خدمات پیش بینی شده در ایستگاه های مذكور فراهم كرده است.
سالانه 14 میلیون نفر معادل 42 درصد مسافران شبكه ریلی كشور در مسیرهای منتهی به خراسان رضوی جا به جا می شوند.
طول شبكه ریلی ایران 10 هزار كیلومتر است كه هزار و ۴۰۰ كیلومتر آن معادل ۱۴ درصد در خراسان رضوی قرار دارد.
این استان بیشترین سهم و رتبه نخست جا به جایی مسافر در ناوگان ریلی كشور را به خود اختصاص داده است.
1922/3221